تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

۱۳۰هکتار از مراتع بوکان در آتش سوخت  

  • کد خبر : 25888
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۵۲
۱۳۰هکتار از مراتع بوکان در آتش سوخت  

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان از آتش سوزی در بیش از ۱۳۰ هکتار از مراتع اطراف این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اروم نیوز، اسماعیل عبدالله‌وند در گفتگو با خبرنگار کانی پرس گفت: صبح روز جمعه متأسفانه شاهد شعله‌ورشدن آتش در بیش از ۱۳۰ هکتار از مراتع بوکان بودیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان با بیان اینکه آتش‌سوزی در مراتع روستای «انگیزه» این شهرستان روی داد و خسارت زیادی به پوشش گیاهی این منطقه وارد آورد، افزود: این آتش‌سوزی در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر روستای «انگیزه» روی داد و باتوجه‌به سختی مسیر امکان استفاده از ماشین‌های آتش‌نشانی وجود نداشت.

وی تصریح کرد: سرانجام پس از چند ساعت تلاش بی‌وقفه مأموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان و اهالی روستا زبانه‌های آتش مهار و از سرایت آن به مزارع اطراف روستا جلوگیری شد.

افزایش کشفیات چوب قاچاق

عبدالله‌وند در ادامه با اشاره به افزایش کشفیات چوب قاچاق در این شهرستان گفت: مأموران یگان حفاظت این اداره طی ۶ماهه گذشته سال جاری موفق به کشف بیش از ۵۰ تن چوب قاچاق از غارت گران منابع طبیعی در این شهرستان شده‌اند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان عنوان کرد: در یکی از این کشفیات که پنج‌شنبه هفته گذشته اتفاق افتاد، یک محموله هشت تُنی چوب قاچاق در این شهرستان توقیف شد.

وی افزود: این محموله شامل چوب درختان چنار و بید بدون مجوز حمل در یک دستگاه کامیون بارگیری شده بود که متخلفان قصد داشتند محموله را از طریق این شهرستان به یکی از شهرهای اطراف منتقل کنند.

عبدالله‌وند ادامه داد: مأموران یگان حفاظت این اداره ضمن توقف خودرو و هدایت آن به پارکینگ اداره، راننده آن را نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضایی شهرستان معرفی کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان تصریح کرد: جابه‌جایی هرگونه محموله چوب نیازمند اخذ مجوز بوده و قطع درختان بید و چنار که در منابع ملی رشد کرده نیز جرم به‌حساب می‌آید و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی افزود: ماموران انتظامی بوکان نیز طی هفته گذشته موفق به شناسایی محل دپو و کشف 10 تن چوب قاچاق در سطح شهرستان شده بود.

عبدالله‌وند عنوان کرد: در راستای صیانت از منابع طبیعی و ملی و مقابله با قطع و قاچاق درختان جنگلی و برابر اخبار واصله مبنی بر دپوی چوب غیرمجاز در یکی از انبارهای خارج از شهر، عوامل انتظامی موفق به شناسایی محل دپو در یکی از کارگاه‌های محور سقز شده بود

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=25888

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.