تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024

اهدای جوایز جهانی و کشوری به نخبگان بوکانی

  • کد خبر : 27785
  • ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۹:۴۶
اهدای جوایز جهانی و کشوری به نخبگان بوکانی
روز سه‌شنبه دو نخبه جوان و پژوهشگر بوکانی موفق به کسب مدال نقره جهانی در حوزه اختراعات و همچنین جایزه برتر پژوهش زیست محیطی کشور شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «اروم‌نیوز» به نقل از بوکان‌هه‌وال؛  روز دوشنبه پنجم آذرماه دو جایزه معتبر جهانی و کشوری به نخبگان بوکانی اهدا شد. نگین حسین‌زاده مخترع بوکانی موفق به کسب مدال نقره اختراعات بین‌المللی امارات شد.

این بانوی دانشمند جوان ایرانی با موضوع «فنّاوری ساخت نوشیدنی‌های پست بیوتیک حاصل از باکتری‌های پروبیوتیک»، به‌عنوان سرپرست تیمی چهارنفره در رقابت‌های بین‌المللی مخترعان در امارات شرکت کرده بود.
نگین حسین‌زاده مخترع بوکانی و عضو فدراسیون بین‌المللی مخترعان است که در حوزه باکتری‌ها در حال فعالیت علمی است.

مسابقات و نمایشگاه بین‌المللی اختراعات و فناوری‌های نوآورانه کشور امارات متحده عربی DISEXPO 2023 زیر نظر سازمان مالکیت معنوی جهان (WIIPA) و با حمایت دانشگاه‌ها و مراکز علمی از جمله: دانشگاه بخارست، ترکیه، رومانی و مراکز تحقیقاتی مرتبط با مخترعین در کشور امارات برگزار شد.

در این دوره از نمایشگاه بیش از ۱۶۵ اختراع و پروژه از ۲۱ کشور دنیا از جمله انگلستان، کانادا، آلمان، لهستان، رومانی، مصر، کرواسی، عربستان، امارات متحده عربی، عراق، تایوان، قطر، هند و ایران اختراعات خود را به مدت دو روز به معرض نمایش گذاشتند و در بخش رقابتی جشنواره شرکت کردند.

خاطرنشان می‌شود این اختراع در بخش نیازهای انسانی، زیر مجموعه علوم و صنایع غذایی و صنعت نوشیدنی‌ها قرار دارد و پژوهشگر بوکانی در حوزه محیط‌زیست موفق به کسب رتبه اول تحقیقات زیست‌محیطی کشور شد.

در جشنواره تجلیل از «پژوهشگران و فناوران برتر سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور» که با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد رحیم عبدالکریمی پژوهشگر، مدرس دانشگاه و رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بوکان به‌عنوان رتبه یک کشور در بخش پژوهشگری محیط‌زیست معرفی و از سوی معاون رئیس‌جمهور تجلیل شد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست کشور، فعالیت‌های دکتر عبدالکریمی را تلاش و مجاهدت‌های علمی عنوان کرده و نتیجه آنها را دستاوردهای ملموس و گره‌گشا اعلام کرده است.

رحیم عبدالکریمی دارای مدرک دکتری، عضو کمیسیون بقای گونه‌ها و کارگروه تخصصی بوستارد گروه اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی، عضو انجمن جهانی طیور، نماینده ایران در تدوین برنامه جامع حفاظت از میش‌مرغ در اوراسیا و دارای چندین مقاله و ریسرچ علمی در مجلات معتبر جهانی می‌باشد.

هر ساله جوانان و نخبگان بوکانی جدای از درخشش در آزمون کنکور موفق به کسب عناوین مختلف علمی، پژوهشی می‌شوند که این مهم این شهرستان را در سال‌های گذشته به‌عنوان یکی از قطب‌های علم خیز کشور مطرح کرده است.

امید است مدیران و کارگزاران شهرستان با نگاهی ویژه به حوزه علمی و پژوهشی مقدمات ایجاد مؤسسات دانش‌بنیان را در این شهر فراهم کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=27785
  • نویسنده : خ ح

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.