تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
فرماندار شهرستان بوکان:

مسائل فرهنگی باید در اولویت برنامه‌ریزی‌ها باشد

  • کد خبر : 28035
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
مسائل فرهنگی باید در اولویت برنامه‌ریزی‌ها باشد
فرماندار بوکان فرهنگ را کلیدی‌ترین نقطه پیشرفت هر جامعه‌ای دانست و گفت: مسئله فرهنگ باید در اولویت همه برنامه‌ریزی‌های اجرایی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «اروم‌نیوز» به نقل از بوکان هه‌وال؛ خشایار صنعتی فرماندار بوکان در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوکان با انتقاد از ارگان‌های دخیل در برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی با ابراز تاسف اظهار کرد: بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط بافرهنگ‌سازی جامعه این شورا را کم‌اهمیت می‌دانند.

وی افزود: بی‌تردید شورای فرهنگ عمومی پی‌ریز و طراح الگوهای مختلف برای حفاظت از فرهنگ و تاریخ یک جامعه است.

فرماندار بوکان ادامه داد: در شورای فرهنگ عمومی داده‌های مختلفی برای الگوسازی در حوزه زندگی اسلامی ایرانی تعریف و در نهایت این نقشه‌ها در سطح جامعه اجرای می‌شوند.

صنعتتی افزود: بر اساس شاخص‌های موجود در حال حاضر هیچ‌گونه مقیاس مشخصی در چهارچوب‌های رفتاری و اخلاقی در بین افراد و خانواده‌ها در شورای فرهنگ عمومی برای شهرستان تعریف نشده است.

وی ادامه داد: طی چند سال گذشته بسیاری از الگوهای فرهنگی باریشه تاریخی همانند رشادت، از خود گذشتی و احترام دست‌خوش تغییرات بسیاری شده‌اند که این مهم نشان از ضعف در تصمیمات شورای فرهنگ عمومی طی چند سال گذشته است.

صنعتی تصریح کرد: بسیاری از ادارات جلسات شورای فرهنگ عمومی را تنها در حد یک جلسه می‌بینند این در حالی است که این شورا بدون تردید پی‌ریز نقشه‌های فرهنگی و تربیتی برابر قانون در جامعه است.

فرماندار بوکان افزود: طی دو دهه گذشته مسائلی که اکثر خانواده‌های ما آن را ارزش می‌دانستند با بمباران تبلیغاتی دشمن در حال تبدیل‌شدن به ضد ارزش‌ها هستند.

وی گفت: شورای فرهنگ عمومی این فرصت را به ما داده است که نقشه راه را برای جامعه کوچک خود برنامه‌ریزی کنیم؛ اما متأسفانه ما دچار یک ولنگاری در حوزه فرهنگ عمومی هستیم.

خشایار صنعتی تصریح کرد: اکنون ما داریم به شکل بی‌تفاوتی به مسائل فرهنگی نگاه می‌کنیم که متأسفانه این مهم را در هیچ جای دنیا نه مشاهده می‌کنیم و نه می‌بینیم.

وی ادامه داد: اکنون در حال عادی‌انگاری بسیاری از مسائل ضد فرهنگی هستیم که تنها هدف آن قبح‌شکنی از باورها و فرهنگ‌های تاریخی ما است.

صنعتی عنوان کرد: اکنون به علت عدم برنامه‌ریزی‌های کوتاه، متوسط و بلندمدت در فرهنگ‌سازی برای جامعه خرد و محلی، در حال تخریب المان‌های فاخر و تاریخی خود در حوزه‌های همچون موسیقی، هنر، ادبیات، تاریخ، ادب و معاشرت هستیم.

فرماندار بوکان ادامه داد: چرا متولیان امر در حوزه فرهنگ برای مقابله با این ضد فرهنگ‌ها اقدام نمی‌کنند، درحالی‌که هم اکنون شاهد جولان ضد فرهنگ‌ها در سطح جامعه  خود هستیم.

صنعتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید به کنشگران اجتماعی و صاحب‌نظران در حوزه فرهنگ عمومی میدان داد و آنان را پای‌کار آورد تا با ارائه برنامه‌های دقیق و مدون جلوی فراموشی فرهنگ ناب جامعه آرمانی خود را بگیریم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=28035
  • نویسنده : خ ح

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.