تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
امام جمعه بوکان:

نهم دی حماسه ماندگار ملت ایران بود

  • کد خبر : 28340
  • ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
نهم دی حماسه ماندگار ملت ایران بود
   امام جمعه بوکان نهم دي ماه را حماسه‌ای ماندگار ملت ایران برای دفاع از ارزش‌های دینی دانست و گفت: مردم ایران در این روز به پا خواستند و هتاکی به‌روز عاشورا را تحمل نکردند.  

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز» به نقل از بوکان هه‌وال؛ ماموستا ملا عباس احمدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به رویدادهای مهم دهه دوم دی‌ماه در تاریخ جمهوری اسلامی افزود: طی دو دهه گذشته اتفاقات سرنوشت‌سازی در تاریخ پرافتخار جمهوری اسلامی به وقوع پیوست که مهم‌ترین آنها در دی‌ماه بوده است.

وی ادامه داد: به دنبال ۶ ماه آشوب و اغتشاش بعد از انتخابات سال ۸۸ و بی‌حرمتی به عاشورای حسینی مردم بابصیرت ایران اسلامی در ۹ دی‌ماه با حضور میلیونی خود تومار برهم‌زنندگان امنیت روانی با جمع کردند.

ماموستا احمدی تصریح کرد: نهم دی حماسه‌ای ماندگار است که ملت برای دفاع از ارزش‌های دینی به پا خاست و هتاکی به‌روز عاشورا را تحمل نکرد.

وی تصریح کرد: بدون شک، تعالی و پیشرفت ایران اسلامی در همه عرصه‌ها به برکت رهبری معظم انقلاب و حضور همیشه در صحنه مردم انقلابی و وفادار ایران اسلامی امکان‌پذیر است.

امام‌جمعه بوکان با اشاره به دومین رویداد مهم دی‌ماه افزود: شهدا سردار سلیمانی یکی از رویدادهای مهم تاریخ جمهوری اسلامی و حتی جهان بود که توسط سخیف‌ترین انسان‌ها صورت گرفت.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی خدمات فراوانی به جهان اسلام داشت که بی‌تردید در تاریخ از آن یاد خواهد شد، اضافه کرد: وی با عشق به ولی‌فقیه و ولایت‌مداری خود برابر توطئه‌های معاندان، شجاعانه تا آخرین لحظه ایستاد و در عمل ثابت کرد که حق بر باطل پیروز است.

امام‌جمعه اهل‌سنت بوکان ادامه داد: سردار سلیمانی مطالبه‌گر حق مظلومان در جهان اسلام بود که برابر جبهه باطل ایستادگی کرد و باتدبیر و رشادتی که از خود نشان داد، ریشه تروریسم بین‌المللی از جمله داعش را در منطقه خشکاند.

وی با اشاره به مدیریت سردار سلیمانی در عرصه‌های مختلف نظامی و اجتماعی، بیان کرد: مسئولان باید مدیریت و مجاهدت این فرد را در امور اداری کشور، استان و شهرستان به کار گیرند تا به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنند.

ماموستا احمدی با بیان اینکه این سردار دل‌ها ورای مرزهای جمهوری اسلامی تلاش کرد تا خطر و تهدید در دوردست‌ها درهم‌شکسته شود و به مرزهای کشور نزدیک نشود، اضافه کرد: این سردار رشید اسلام سال‌ها خار چشم دشمنان اسلام و انقلاب بود و در نهایت نیز پس از عمری مجاهدت و جان‌فشانی و در راه دفاع از امنیت مردم به آرزوی دیرینه خود که شهادت بود، رسید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=28340
  • نویسنده : خ ح

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.