تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
مدیرعامل شهرک صنعتی بوکان:

حل مشکلات شهرک صنعتی بوکان ضروری است

  • کد خبر : 27634
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۹:۴۴
حل مشکلات شهرک صنعتی بوکان ضروری است
مدیرعامل شهرک صنعتی بوکان از مشکلات اساسی این شهرک از جمله بیمه، سرمایه‌گذاری، وام، آب و کارگاه‌های غیرمجاز گفت و خواستار حل عملی این موضوعات شد.

به گزارش اروم نیوز به نقل از بوکان هه‌وال؛ شهرک صنعتی بوکان یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌ها در سطح استان با بیش از ۲۰۰ واحد فعال است که به دلایل متعدد طی چند سال گذشته با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بوده است در همین راستا با شهرام عزیزی مدیرعامل شهرک صنعتی بوکان در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام کاهش نرخ مالیات واحدهای فعال صنعتی در سطح شهرستان از ۲۳ به ۱۸ درصد در سال آینده اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده و پیگیری‌های مستمر از سال آینده شاهد کاهش پنج‌درصدی دریافت مالیات از واحدهای تولیدی این شهر خواهیم بود.

وی در خصوص مشکلات واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی بوکان نیز عنوان کرد: مشکل اصلی واحدهای فعال تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی بیمه است، زیرا هم اکنون همه این واحدها بایستی به‌صورت آزاد نیروی انسانی خود را بیمه کنند که این مهم، هزینه سرسام‌آوری برای مدیران به وجود آورده است.

مدیرعامل شهرک صنعتی بوکان ادامه داد: هم اکنون بسیاری از کارگاهای خارج از محدوده شهرک صنعتی دارای قرارداد با بیمه‌ها هستند.

عزیزی تصریح کرد: متأسفانه با نگاهی به داده‌های مختلف در حوزه سرمایه‌گذاری این شهرستان به این موضوع می‌رسیم که بسیاری از واحدهای تولیدی ما مورد حمایت نیستند.

مدیرعامل شهرک صنعتی بوکان افزود: این در حالی است که مجموعه‌های خارج از حوزه شهرک صنعتی که بیشتر بدون پروانه کار نیز هستند بدون هیچ مشکلی به فعالیت پرشتاب خود ادامه می‌دهند.

وی گفت: مشکلات کارآفرینان و واحدهای تولیدی در سطح شهرستان باید عملی حل شود و این مهم نباید در حد جلسات و حرف باقی بماند.

عزیزی تصریح کرد: کارگاه‌های غیرمجوزدار سطح شهر، بانی و باعث عدم رونق تولید واحدهای شهرک صنعتی هستند که باید در این حوزه مدیران شهرستانی و حتی استانی پای‌کار باشند تا بتوانند این چالش تولید را در بوکان حل کنند.

وی عنوان کرد: هم اکنون از سوی ماده ۱۸ برای سال جاری ۸۵۰ میلیون تومان برای مجموعه واحدهای تولیدی شهرستان در نظر گرفته شده است که حتی هزینه برپایی یک نمایشگاه ساده هم نمی‌شود.

مدیرعامل شهرک صنعتی بوکان ادامه داد: بی‌تردید با در اختیار گذاشتن ۵۰ یا ۶۰ میلیارد سرمایه در گردش می‌شود بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی در سطح شهرستان به‌ویژه شهرک صنعتی حل کرد که البته متأسفانه بانک‌های عامل در ابن مورد بسیار ضعیف کارکرده‌اند.

وی گفت: طی دو سال گذشته بسیاری از واحدهای موجود در شهرک صنعتی برای دریافت وام تلاش کردند؛ ولی بانک‌ها در این‌خصوص هیچ‌گونه همکاری نکرده‌اند.

عزیزی افزود: برای ۲۱۰ واحد تولیدی در شهرستان بوکان که در سال ۱۴۰۰ برای آنان تسهیلات مصوب شد متأسفانه تنها پنج واحد موفق به دریافت این وام شدند.

مدیرعامل شهرک صنعتی بوکان عنوان کرد: از طرف تبصره ۱۶ نیز که مربوط به اشتغال خانگی است، کمترین تسهیلات به واحدها اختصاص‌یافته است.

عزیزی تصریح کرد: واحدهای تولیدی که پروانه بهره‌برداری دارند به مدت‌های مختلف تا ۱۳ سال از مالیات معاف خواهد شد که البته تا امروز مشکلات مهمی برای صاحبان صنایع بوکان وجود دارد.

وی گفت: در زمین‌های حاشیه شهرک صنعتی متأسفانه بدون هیچ‌گونه ضابطه‌ای در حال احداث کارخانه‌های تولیدی هستند که ضربه بسیار سنگینی به شهرک می‌زنند.

عزیزی عنوان کرد: مسئله آب یکی از چالش‌های اساسی شهرک صنعتی است که در فصل‌های گرم سبب تعطیلی بسیاری واحدها می‌شود که نیاز است مدیران بالادستی توجه ویژه‌ای برای حل این موضوع داشته باشند.

مدیرعامل شهرک صنعتی بوکان گفت: بسیاری از کارگاه‌های غیرمجاز در حوزه قالیشویی یکی از عوامل اساسی این مشکل هستند که باید این مهم هرچه زودتر حل شود وگرنه در تابستان قطعاً سبب تعطیلی تمام واحدهای موجود در شهرک خواهد شد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=27634
  • نویسنده : خ ح

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.