تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024

سنگینی بار ترافیک بر دوش مردم مهاباد

  • کد خبر : 27337
  • ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
سنگینی بار ترافیک بر دوش مردم مهاباد
ترافیک همواره به یکی از معضلات جوامع شهری تبدیل شده است که چند ماه می‌شود در مهاباد ترافیک به اوج خود رسیده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «اروم نیوز» به نقل از پایگاه خبری هالان-۲۴؛ ترافیک به یکی از معضلات جوامع شهری تبدیل شده است که چند ماه می‌شود که در مهاباد ترافیک به اوج خود رسیده است که بیشتر مردم کلافه شده‌اند و این معضل اعصاب و روان شهروندان رو به مخاطره می‌اندازد.

ترافیک مهاباد از اول صبح شروع می‌شود تا ساعت ۹ شب ادامه دارد و این روند ترافیکی روزهای عادی و غیرعادی نداره هفت روز هفته این‌گونه است فقط روزهای جمعه ساعت ۱۳ ظهر به بعد ترافیک سبک‌تر می‌شود و می‌توان با خیال راحت تردد کرد.

خیابان‌های مهاباد نیاز به روان‌سازی ترافیک دارد برای این معضل که مشکلات فراوانی برای مردم به وجود آورده است باید چاره‌ای اندیشید ساعت ۱۱ صبح تا ساعت ۱۴ ظهر ترافیک خیابان‌های شهر چندین برابر افزایش می‌یابد و از علل اصلی ایجاد ترافیک می‌توان به مدارس اشاره کرد که در این بازه زمانی تعطیل می‌شوند و سرویس‌های مدارس و خودروهای شخصی در خیابان‌ها به هر نحو ممکن، در تردد عبور دستگاه‌های دیگر اختلال ایجاد می‌کنند بنابراین، بایستی راه‌حل مناسب برای این معضل پیدا کنند.

بر اساس گزارشات میدانی خبرنگار هالان-۲۴ از وضعیت خیابان‌های سطح شهر مهاباد، راننده‌تاکسی به خبرنگار هالان-۲۴ گفت: با تغییراتی که طی چند ماه گذشته در خیابان‌های شهر برای کنترل ترافیک و روان‌سازی تردد خودروها اعمال شده بود، متأسفانه جواب‌دهی مثبتی به دنبال نداشت.

وی ادامه داد: این اقدامات به طور قابل‌توجهی به بهبود وضعیت ترافیک خیابان‌ها کمک نکرد در عوض، این تغییرات باعث افزایش ترافیک در خیابان‌های سطح شهر شده است.

یکی از رانندگان تاکسی که هر روز در سطح شهر با این ترافیک سنگین‌دست و پنجه نرم می‌کرد افزود: وضعیت کنونی ترافیک خیابان‌ها، رانندگان تاکسی را دچار مشکل کرده با این وضعیت ترافیک و روزهای کوتاه زمستان چقدر می‌توان کار کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته من تا ظهر ۱۵ الی ۲۰ مسیر تردد می‌کردم و درآمد خوبی داشتم ولی امروز با این وضعیت ترافیک کلاً تا ظهر ۶ مسیر طی می‌کنم و درآمد کافی برای امرار معاش زندگی‌ام ندارم.

یکی دیگر از رانندگان ماکسیم در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ اظهار کرد: ترافیک در خیابان‌های شهر به‌گونه‌ای شده است که مردم پیاده زودتر به مقصد می‌رسند و دیگر تمایلی به تاکسی ندارند و این امر باعث شده است که بیشتر مردم برای مسیرهای کوتاه از تاکسی استفاده نکنند تا زودتر به امورات کاری خود برسند.

وی افزود: بیشتر این ترافیک‌ها در خیابان شهرداری، میدان ملاجامی، خیابان خلفای راشدین، خیابان محمد قاضی، خیابان شریکندی، به‌ویژه خیابان اداره پست به دلیل این که در این مسیر مدارس زیاد وجود دارد شهروندان در این خیابان از ساعت ۱۱ صبح تا ساعت ۱۴ ظهر با ترافیک سنگین روبه‌رو هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=27337

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.