تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024

امام خمینی (ره) در برابر استکبار ایستاد

  • کد خبر : 6547
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹
امام خمینی (ره) در برابر استکبار ایستاد

امام جمعه چایپاره گفت: امام خمینی (ره) در برابر امریکا و اسراییل در سخت ترین شرایط ایستاد.

به گزارش اروم نیوز، حجت الاسلام رسول جمشیدی در گفت و گو با خبرنگار چایپاره سسی در مورد ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) گفت: امام (ره) به درک درستی از دین در ابعاد مختلف یعنی اتصال به پروردگار و مراعات حدود الهی و اینکه انسان به این باور و عمق باطن خود برسد که خالق عالم خدای متعال است و تمام کارها را در دست خدا بداند و به کسی امیدوار نباشند و از کسی نترسند، رسیده بود.

امام جمعه چایپاره افزود: چنین کسی نه از کسی می ترسد و نه به کسی امیدوار است، فردی شجاع و تکلیف گرا بدون توجه به نتیجه و این مشخصات امام (ره) است که تمام این ویژگی های الهی را به درستی شناختند و این مسیر دینی ابتدا در وجود خودشان تبلور یافت.

وی با بیان اینکه فردی که مستقل نباشد نمی تواند شعار نه شرقی نه غربی را بدهد، گفت: کسانی که می خواهند زعام دار سیاسی باشند اگر خودشان به شخصه در حوزه شخصی بر روی خود کار نکرده باشند و افرادی مستقل نباشند در عرصه سیاسی نیز وابسته خواهند بود.

جمشیدی تصریح کرد: مهمترین ویژگی امام (ره) خودسازی ایشان است، ابتدا خود را ساختند و از نظر شخصیتی بر روی خود کار کردند تا توانستند بر روی عالم اثرگذار باشند.

امام جمعه چایپاره ادامه داد: مردم می دیدند که امام (ره) به مطالبی که می گویند خود عمل می کنند و باور دارند. امام(ره) تکلیف و رابطه خود را با خدای متعال بر اساس داده های الهی تنظیم کرده بود و مانند کوه قبل از انقلاب در سخت ترین شرایط و پس از آن ایستاده بودند و دژخیم پهلوی با حمایت استکبار جهانی در مقابل ایشان بودند.

وی اظهار کرد: در زمانی که آمریکا در دنیا سلطه مطلق داشت و دژخیم داخلی در مقابل او ایستاده بود، علیه اسراییل و آمریکا موضع گرفت و از آنها نمی ترسید زیرا امام راحل ایمان داشتند و می دانستند که خدا دفاع می کند و نمی ترسیدند.

جمشیدی با بیان اینکه امام راحل با توجه به خودسازی های خود در جامعه و در عالم اثرگذار بودند، تصریح کرد: امام (ره) به سمت خدا حرکت می کرد و بیانات ایشان بسیار صریح و روشن بود اما متاسفانه برخی گفتار امام خمینی (ره) را با ابهام نشان می دهند. امام (ره) از ابتدای انقلاب اعلام کردند که حرکت ما به سوی خداست، به همین دلیل تمام قلوبی که به سمت خدا حرکت می کردند، دور امام(ره) جمع شدند.

وی گفت: امام (ره) دین را به درستی فهمید و به درستی اجرا کرد. اولین کسی که توانست اسلام را بفهمد و معنای آن را اجرایی و حاکمیت اسلامی تشکیل دهد، امام (ره) بود و شانه بر زیر بار مسئولیت حکومت اسلامی داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=6547

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.