تقی پاشایی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز»، با اشاره به برگزاری برنامههای هفته صرفهجویی در مصرف آب اظهار کرد: آموزش و فرهنگسازی از مؤثرترین ابزارها برای مدیریت مصرف آب است و آشنایی کودکان و نوجوانان با ارزش این نعمت الهی میتواند نقش مهمی در اصلاح الگوی مصرف داشته باشد.
وی افزود: همزمان با هفته صرفهجویی در مصرف آب، برنامه آموزشی و فرهنگی با محوریت مدیریت مصرف و راهکارهای صرفهجویی در کتابخانه عمومی شهر قطور برگزار شد و جمعی از کودکان و نوجوانان در این برنامه حضور یافتند.
مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوی با بیان اینکه نسل آینده مسئولیت حفاظت از منابع آبی کشور را بر عهده خواهد داشت، تصریح کرد: آموزش مفاهیم مرتبط با مصرف بهینه آب در سنین پایین، موجب شکلگیری رفتارهای صحیح و مسئولانه در سالهای آینده خواهد شد.
پاشایی عنوان کرد: در این برنامه، کارشناسان اداره آب و فاضلاب قطور با زبانی ساده و متناسب با گروه سنی شرکتکنندگان، اهمیت آب، ضرورت مدیریت مصرف و راهکارهای عملی صرفهجویی در زندگی روزمره را تشریح کردند.
وی خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان میتوانند به عنوان سفیران مصرف بهینه آب در خانوادهها عمل کرده و نقش مؤثری در ترویج فرهنگ صرفهجویی ایفا کنند.
مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوی با اشاره به برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع «صرفهجویی در مصرف آب» گفت: شرکتکنندگان در این مسابقه، دیدگاهها و آموختههای خود را درباره اهمیت حفاظت از منابع آبی در قالب آثار هنری به نمایش گذاشتند.
پاشایی افزود: اجرای برنامههای آموزشی و فرهنگی در کنار فعالیتهای عمرانی و خدماتی، از رویکردهای مهم شرکت آب و فاضلاب برای ارتقای آگاهی عمومی و مدیریت مصرف آب به شمار میرود.
وی تأکید کرد: حفظ منابع آبی نیازمند مشارکت همگانی است و آموزش نسل کودک و نوجوان، سرمایهگذاری ارزشمندی برای آینده و تضمینکننده پایداری منابع آب خواهد بود.
انتهای خبر/ م



