تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
مدیر منابع آب شهرستان ماکو:

️لایروبی استخر کشمش‌ تپه ماکو انجام شد

  • کد خبر : 28453
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۴۰
️لایروبی استخر کشمش‌ تپه ماکو انجام شد
مدیر منابع آب شهرستان ماکو از اجرای عملیات لایروبی استخر رسوب‌گیر طرح تغذیه مصنوعی کشمش تپه خبر داد

حسن قربان‌زاده مدیر منابع آب شهرستان ماکو در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «اروم‌نیوز» از اجرای عملیات لایروبی استخر رسوب‌گیر طرح تغذیه مصنوعی کشمش تپه خبر داد و اظهار کرد: در راستای بهره‌مندی هرچه بیشتر از منابع آب سطحی و رودخانه آواجیق چایی در فصول غیرزراعی، استخر رسوب‌گیر طرح تغذیه مصنوعی و کانال‌های تغذیه آب آن توسط یک دستگاه بیل مکانیکی بازو بلند لایروبی و پس از اتمام مراحل لایروبی، رفع نواقص تجهیزات هیدرو مکانیکال تأسیسات مذکور آماده بهره‌برداری و انتقال آب خام به تصفیه‌خانه محمدکندی در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفت.

️وی افزود: خشکسالی‌های سال‌های اخیر موجب تأثیرپذیری منابع آب شهرستان ماکو و تنش آبی در بخش کشاورزی، شرب و صنعت شده است.

مدیر منابع آب شهرستان ماکو ادامه داد: در حال حاضر آب شرب موردنیاز شهرهای ماکو، شوط، بازرگان و روستاهای اقماری شهرستان از طریق منابع آب سطحی، سد ماکو و تعداد ۱۳ حلقه چاه آب شرب تأمین می‌شود که باتوجه‌به توسعه منطقه آزاد ماکو این منابع کفاف تأمین آب موردنیاز را نمی‌کند.

️وی با اشاره به جلسات متعدد برگزار شده و حسب دستور رستگاری مدیرعامل محترم شرکت آب منطقه‌ای اقداماتی در جهت افزایش راندمان تولید در بخش آب شرب در حال اجرا است که صدور مجوز دو حلقه چاه آب شرب در منطقه بازرگان در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر یک حلقه حفر و یک حلقه دیگر نیز در حال حفاری است.

️قربانزاده در ادامه اظهار کرد: لایروبی استخر رسوب‌گیر طرح تغذیه مصنوعی کشمش تپه شهرستان ماکو نیز از جمله طرح‌های شرکت آب منطقه‌ای در راستای تأمین آب شرب سالم و پایدار در فصول غیرزراعی برای این شهرستان و بهره‌مندی بیشتر از منابع آب سطحی رودخانه آواجیق چایی بوده که طی روزهای گذشته انجام شد.

گفتنی است؛ ماکو، یکی از شهرهای زیبای آذربایجان‌غربی است که به دلیل قدمت تاریخی و موقعیت جغرافیایی دارای آب‌وهوای بی‌نظیر و جاذبه‌های فراوانی است، برخی از این جاذبه‌ها شهرت جهانی پیدا کرده‌اند. این شهر مرزی در همسایگی کشورهای ارمنستان، ترکیه و آذربایجان قرار دارد. به طور دقیق‌تر، ماکو درون دره‌ای قرار گرفته است که رودخانه زنگمار از آن عبور می‌کند و به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=28453

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.