تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
 مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان‌غربی:

۴۳ هزار بیمار صعب‌العلاج آذربایجان‌غربی خدمات درمانی می‌گیرند

  • کد خبر : 27844
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۰۲
۴۳ هزار بیمار صعب‌العلاج آذربایجان‌غربی خدمات درمانی می‌گیرند
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۴۳ هزار بیمار صعب‌العلاج با نشان‌دار شدن در استان خدمات درمانی و دارویی دریافت می‌کنند.

فریده جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «اروم‌نیوز» با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 43 هزار بیمار صعب‌العلاج در آذربایجان‌غربی خدمات درمانی دریافت می‌کنند، اظهار کرد: بیمه سلامت برای تعدادی از بیماری‌های صعب‌العلاج از جمله ام اس، دیالیزی، پیوندی، هموفیلی، تلاسمی، سکته‌های مغزی، دیالیز خون، پیوند کلیه، پیوند کبد خدمات درمانی ارائه می‌کند که کار نشان‌دار کردن این بیماران با همکاری پزشکان، مراکز درمانی و دارویی در حال انجام است.

مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان‌غربی به خدمات ارائه شده توسط بیمه سلامت استان به بیماران صعب‌العلاج اشاره کرد و گفت: بستری، بستری‌های موقت در بیمارستان، مراجعات به واحدهای اورژانس، خدمات پیشگیرانه و خدمات پرستاری و درمانی از جمله خدمات ارائه شده به بیماران صعب‌العلاج است.

وی در ادامه با بیان اینکه پنج هزار و ۶۶۹ بیمار سرطانی در ۹ ماهه امسال با هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۶ میلیارد و ۹۵۲ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۴۳۴ ریال خدمات درمانی دریافت کرده‌اند، افزود: بیماران صعب‌العلاج در استان از مبلغ ذکر شده، ۷۹ میلیارد و ۹۵۲ میلیون و ۶۵۰ هزار ۴۳۴ ریال مساعدت داروئی دریافت کرده‌اند.

جعفری از شهروندان خواست که در صورت عدم پوشش بیمه‌ای، برای بیمه‌کردن خود به سامانه شهروندی مراجعه کرده و در این زمینه از خدمات مناسب و حمایت‌های بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: هم‌وطنان با شماره‌گیری #۱۶۱۶* می‌توانند به‌صورت الکترونیکی و پیامکی از اعتبار بیمه‌نامه خود مطلع شده و یا سوابق بیمه‌ای خود را دریافت کنند.

جعفری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما برای روستاییان در قالب بیمه سلامت ایرانیان ارائه خدمات می‌کنیم و بخش عمده‌ای از روستاییان نیز از خدمات رایگان بیمه‌ای بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد: با الکترونیکی شدن ارائه خدمات، مراجعه به ادارات و پیشخوان‌ها کاهش‌یافته و به حداقل رسیده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان‌غربی گفت: تمام تلاش ما بر این است تا بیمه‌شدگان چه به‌صورت رایگان و چه پوشش بیمه‌ای عادی از خدمات مناسب بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

نجیببه معصومی سرای

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=27844
  • نویسنده : نجیببه معصومی سرای

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.