تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
فرمانده انتظامی مهاباد خبر:

کشف ۱۴۰ دستگاه لوازم صوتی قاچاق در مهاباد

  • کد خبر : 27720
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰:۵۰
کشف ۱۴۰ دستگاه لوازم صوتی قاچاق در مهاباد

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد از توقیف محموله لوازم صوتی قاچاق به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان مهاباد خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «اروم نیوز»  یوسف اشرفی در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ اظهار کرد: مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی دارلک مهاباد در راستای اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق و کنترل خودروهای عبوری در محور مهاباد – ارومیه به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از یک دستگاه کامیون به تعداد ۱۴۰ دستگاه لوازم صوتی خارجی به‌صورت قاچاق کشف کردند و بر اساس نظرات کارشناسان ارزش ریالی این محموله به طور تقریبی ۱۰ میلیارد و پنج میلیون ریال تخمین زده شده است.

اشرفی بیان کرد: پس از کشف بار قاچاق با بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده عوامل و شبکه‌های قاچاق لوازم صوتی و تصویری در منطقه یک نفر متهم دستگیر و برای تشکیل پرونده و جهت رسیدگی و پیگیری به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

وی تصریح کرد: برای حفظ نظام اقتصادی سالم و پایدار در چارچوب قوانین و مقررات، لازم است بر علل و عوامل پدیده قاچاق تأثیرگذار شده و روش‌های مناسب برای جلوگیری از آن همچون تشدید قوانین مبارزه با قاچاق و هرگونه فعالیت‌ اقتصادی غیرقانونی ایجاد شود.

اشرفی با اشاره به اینکه افزایش قاچاق کالا موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شود اظهار کرد: از شهروندان، خواهشمندیم در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مشکوک یا احتمال اقدام به احتکار اقلام ضروری توسط افراد سودجو، به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد یادآور شد: از شهروندان درخواست می‌شود از خرید و استفاده از کالای قاچاق صوتی خارجی خودداری کنند چرا که خرید و استفاده از کالای قاچاق علاوه بر اینکه عمل غیرقانونی است، ممکن است باعث ورود افراد به مشکلات حقوقی شود.

اشرفی خاطرنشان کرد: با همکاری مردم، می‌توانیم در جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی و حفظ نظم و امنیت شهر کمک کنیم و حمایت از کالای داخلی بر اقتصاد کشور و منطقه کمک خواهد کرد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=27720

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.