تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی خبر داد::

پیشرفت ۹۰ درصدی مخزن آب مساکن مهر خوی

  • کد خبر : 27499
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۹:۱۹
پیشرفت ۹۰ درصدی مخزن آب مساکن مهر خوی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: مخزن پنج هزار متر مکعبی مساکن مهر خوی با پیشرفت 90 درصدی در حال احداث است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «اروم‌نیوز» یدالله سلطانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگار «آذرباخیش» اظهار داشت: باتوجه‌به مشکل آب شرب مساکن مهر خوی؛ طرح احداث مخزن ذخیره آب در این منطقه از سال گذشته در حال ساخت است که اکنون  با پیشرفت ۹۰ درصدی همراه بوده و در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

سلطانی به هدف احداث این مخزن اشاره کرد و گفت: افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی مناسب در زمان اوج مصرف، تعدیل شبکه و توزیع مناسب آب در مساکن مهر خوی از اهداف مهم این طرح است.

وی با اشاره به اینکه سه چاه جدید برای این مخزن در نظر گرفته شده است گفت: دو حلقه از این چاه‌ها تجهیز شده و یک حلقه نیز به‌زودی تجهیز خواهد شد.

سلطانی افزود: بتن ریزی‌های کف، دیواره‌ها و سقف پایان یافته و عملیات حوضچه‌های ورودی و خروجی، ساختمان سریداری نیز در حال اتمام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی خاطرنشان کرد: این پروژه بعد از وقوع زلزله هشت بهمن‌ماه سال گذشته نیز فعال بوده و با وجود مخاطرات احتمالی همچنان در حال اجرا است.

سلطانی افزود: این مخزن که از جنس بتن‌آرمه در حال ساخت است که پنج هزار متر مکعب ظرفیت ذخیره‌سازی آب شرب برای مردم را دارد.

وی تصریح کرد: بتن‌ریزی کف و حوضچه‌های خروجی و شست‌وشوی مخزن با آرماتورگذاری حدود ۱۰۰ تن و اجرای بتن به حجم ۸۰۰ مترمکعب در سنوات گذشته اتمام یافته و آرماتورگذاری دیواره‌ها و ستون‌ها و بتن‌ریزی ستون‌ها، دیوار شمالی و غربی و میانی و همچنین سقف‌ها انجام شده است و در حال ایجاد دریچه‌های بازدید هستیم.

سطانی یادآور شد: با وجود مخزن ۱۵ هزارمترمکعبی در حال احداث توسط سازمان آب منطقه‌ای آذربایجان غربی یکی ۱۰ هزارمترمکعبی جاده آغچه قشلاق و دیگری پنج هزار مترمکعب کنار مخزن شهید صفرزاده، حجم مخازن شهر خوی به ۵۱ هزار مترمکعب خواهد رسید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=27499
  • نویسنده : هادی عباسپور

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.