تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024

پل محور سلماس به تسوج ایمن‌سازی شد

  • کد خبر : 27705
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
پل محور سلماس به تسوج ایمن‌سازی شد
فرماندار شهرستان سلماس گفت: طرح تعریض و بهسازی پل حساس به سیل واقع در کیلومتر اول محور اصلی سلماس به تسوج اجرا شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «اروم نیوز» به نقل از دیده بان سلماس؛ ذبیح‌الله کاظمی فرماندار شهرستان سلماس در بازدید از پل کیلومتر اول مسیر اصلی سلماس – تسوج، اظهار کرد: این پل سازه فیزیکی نامناسبی نسبت به دبی آب ورودی از سمت رودخانه دیرعلی داشت که با پیگیری‌های انجام شده جهت اصلاح هندسی ساختار فنی ابنیه مذکور ۳۵ میلیارد ریال از سوی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان برای ایمن‌سازی آن اختصاص یافت.

وی، افزود: با ساخت هرچه زودتر این ابنیه، مشکل سرریزشدن سیلاب به سطح روسازی جاده اصلی سلماس – تسوج و بروز مشکلات ترافیکی آن به طور کامل برطرف خواهد شد.

فرماندار سلماس با اعلام اینکه این پروژه حال حاضر مراحل پیمان‌سپاری خود را طی می‌کند اظهار کرد: پس از انتخاب پیمانکار مربوطه اسرع وقت عملیات اجرایی آن شروع و ظرف ۶ ماه کاری به پایان خواهد رسید که در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای دولت سیزدهم، مسئولین، باقوت پیگیر اجرای طرح‌های موردنظر و پیشرفت پروژه‌ها بر اساس جدول زمان‌بندی هستند.

وی همچنین با اشاره به طرح‌های عمرانی و راه‌سازی در حال اجرا محورهای مواصلاتی سلماس به خوی و سلماس به تسوج گفت: بهسازی و تعریض قطعه چهار محور سلماس به خوی، زیر گذر تقاطع راه‌آهن قره‌تپه و تقاطع غیرهم‌سطح محور سلماس به تسوج توسط اداره کل راه و شهرسازی به طور متوسط با ۵۵ درصد در حال اجراست.

کاظمی افزود: هم اکنون سه کیلومتر از محور سلماس به خوی در قطعه چهار آسفالت شده و زیر بار ترافیک رفته است. عملیات اجرایی محور سلماس به خوی و سلماس به تسوج نیز در حال اجراست و با تخصیص اعتبارات لازم در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. برای اجرای این طرح‌ها در مجموع ۸۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به عملیات نوسازی ساختمان جدید راهدارخانه قره‌تپه نیز گفت: پیش‌بینی می‌شود تا در چند روز آینده اقدامات لازم برای ساخت آن صورت‌گرفته و هر چه سریع‌تر عملیات عمرانی طرح مذکور آغاز شود.

فرماندار سلماس با بیان اینکه پیمانکار اجرایی این پروژه نوسازی ساختمان راهدارخانه تعیین شده است، اظهار کرد: نوسازی ساختمان راهدارخانه قره‌تپه شهرستان که بر اثر زلزله اخیر به‌شدت آسیب‌دیده بود یک ضرورت است و امیدواریم با اتمام این پروژه خدمات‌رسانی به مترددین مسیر اصلی سلماس خوب بهبود یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با تلاش‌های بی‌وقفه راهداران سلماس در راستای ساماندهی پل‌های آسیب‌دیده حوزه استحفاظی شهرستان، طی سال جاری عملیات اجرایی فاز اول پل ارتباطی سرنق نیز به اتمام رسید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=27705

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.