تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
امام‌جمعه خوی:

مردم در 9 دی حماسه‌ای بی‌بدیل خلق کردند

  • کد خبر : 28349
  • ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
مردم در 9 دی حماسه‌ای بی‌بدیل خلق کردند
امام‌جمعه خوی گفت: ملت بزرگ ایران در یوم‌الله ۹ دی بصیرت خود را به نمایش گذاشته و حماسه‌ای بی‌بدیل خلق کردند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز» به نقل از پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش»، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خوی، گفت: ملت بزرگ ایران در یوم‌الله ۹ دی بابصیرت خود حماسه‌ای بی‌بدیل خلق کردند.

امام‌جمعه خوی با بیان اینکه یوم‌الله ۹ دی روز بصیرت است، افزود: ۹ دی روزی است که ملت بصیر ایران چشم فتنه را درآورد و حماسه‌ای بی‌بدیل خلق کرد و امروز باید ابعاد سیاسی آن برای مردم تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه بلوغ سیاسی از دستاوردهای بصیرت است، گفت: بلوغ سیاسی یعنی ایستایی معقولانه بر ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی و دغدغه‌مندی نسبت به تحقق آرمان‌های بلند آن و این همان چیزی است که در حماسه ۹ دی شاهد بودیم.

امام‌جمعه خوی با بیان اینکه محور نخست در بلوغ سیاسی، آگاهی مردم است، تصریح کرد: با افزایش آگاهی مردم به‌تدریج بسترهای لازم برای رشد بلوغ سیاسی در جامعه فراهم می‌شود.

وی گفت: جامعه بالغ بدون گذر از طفولیت، به بلوغ نمی‌رسد برای همین بود که در این کشور روزگاری شاه قبلی به شاه بعدی چنین وصیت می‌کرد: «اگر می‌خواهی در ایران به‌راحتی سلطنت کنی، سعی کن که مردم گرسنه و بی‌سواد باشند.»

قاسم‌خانی اظهار کرد: آنها می‌خواستند جلوی بلوغ سیاسی مردم را بگیرند درحالی‌که به‌تصریح و تأکیدات امامین انقلاب، بصیرت و آگاهی مردم ایران، از عوامل اصلی حدوث و بقای انقلاب و نظام اسلامی بوده و امروز نیز یکی از رسالت‌های مهم نظام اسلامی، ارتقای سواد سیاسی مردم است.

وی با اشاره به اینکه محور دوم در بلوغ سیاسی، حافظه تاریخی است، گفت: در جوامع نابالغ، حافظه تاریخی و خودآگاهی تاریخی به‌شدت ضعیف است، به همین لحاظ این جوامع، واکنش‌هایی ناپخته و ناشیانه به رخدادها و رویدادها نشان می‌دهد.

قاسم‌خانی تصریح کرد: ملتی که تاریخ خود را نداند محکوم به تکرار آن است.

امام‌جمعه خوی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات در اسفندماه امسال اشاره کرد و افزود: در شرایطی که تقریباً دو ماه تا برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند وقت مانده، مقام معظم رهبری، رشته مباحثات بنیادین در باب اهمیت پدیده انتخابات را در دست گرفتند و در دیدار مردم خوزستان و کرمان، مؤلفه‌های انتخابات مطلوب و اثرگذار را برشمردند.

قاسم‌خانی تصریح کرد: شاید مهم‌ترین محوری که در جوهره سخنان مقام معظم رهبری وجود داشت تأکید بر وجوه عینی و پیامدهای عملی انتخابات بود.

وی با اشاره به اینکه مجلسی قوی است که بتواند محقِّق تحول باشد، گفت: به همین دلیل حضرت آقا می‌فرمایند: «حل مشکلات کشور، به قانون‌گذاری مناسب و حضور مدبرانه مجلس نیاز دارد»؛ بنابراین مشارکت ضعیف منجر به شکل‌گیری مجلسی ضعیف و ناتوان در رفع مشکلات کشور می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=28349

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.