تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
امام‌جمعه پیرانشهر مطرح کرد:

عاقلانه و منصفانه به استقبال انتخابات برویم

  • کد خبر : 27591
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
عاقلانه و منصفانه به استقبال انتخابات برویم
امام‌جمعه پیرانشهر گفت: موضوع انتخابات در سرنوشت ملت ما بسیار حساس است؛ بنابراین باید با روشنگری و منصفانه به استقبال این موضوع رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «اروم‌نیوز» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه با محوریت اتحاد بین جامعه روحانیت با دانشگاهیان با حضور امام‌جمعه پیرانشهر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی دیگر از روحانیون و اساتید و دانشجویان این واحد دانشگاهی در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر برگزار شد.

ملا صالح هاشم آبادی، امام‌جمعه پیرانشهر در این مراسم طی سخنانی ضمن گرامیداشت ۲۷ آذر سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: علم جدید مبتنی بر علوم پایه شکل گرفت و حتی علوم‌انسانی نیز متأثر از علوم پایه است. پس نمی‌شود با تغییرات اندک، علوم‌انسانی را در جای درست خود قرارداد.

وی ادامه داد: باید بتوانیم در حوزه و دانشگاه به وحدت سه‌گانه برسیم از استقلال به وحدت برویم و حکمت را در حکمرانی علم و حکمرانی علمی به مسئله اضافه کنیم. این مسیری است که حیات طیبه را برای ما به دنبال خواهد داشت.

هاشم آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله فلسطین تصریح کرد: امروز متأسفانه شاهد فجیع‌ترین جنایات انسانی توسط رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی در غزه هستیم که بر هر مسلمانی واجب است تا نسبت به این موضوع حساسیت ویژه‌ای از خود نشان دهد و آن را محکوم کند.

وی اضافه کرد: ملت مسلمان و بی‌دفاع غزه بیش از ۷۰ سال است که توسط رژیم منحوس صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شود؛ اما جنایات چند ماه اخیر چهره واقعی این رژیم را به جهانیان نشان داده است.

امام‌جمعه پیرانشهر در ادامه سخنان خود به موضوع مهم انتخابات پیشرو اشاره کرد و بیان کرد: موضوع انتخابات در سرنوشت ملت ما بسیار حساس است؛ بنابراین باید با روشنگری و با دیدی کاملاً منصفانه و عاقلانه به استقبال این موضوع حساس برویم.

وی با اشاره به نقش دانشگاهیان در روشنگری و هدایت افکار جامعه به مسیر درست جهت انتخاب افراد اصلح یادآور شد: دانشجویان و اساتید باید در چنین مواقع حساسی بیشتر از قبل حساس باشند چرا که جامعه در راستای برگزاری یک انتخابات پرشور و چشمگیر نیاز اساسی به تفکرات جامعه دانشگاهی دارد و انتظار داریم با مشارکت حداکثری شاهد انتخاب افراد اصلحی در تمام انتخابات به‌ویژه انتخابات پیشرو باشیم.

محمد سلطانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر تأکید کرد: امروز در دنیا به این نتیجه رسیدند که همراهی علم با مسائل دینی ازبین‌برنده بسیاری از چالش‌ها است.

وی اضافه کرد: دانشگاه و حوزه به‌عنوان دو بال فرهنگی و اندیشه‌ورزی، نه فقط هموارکننده مسیر توسعه، بلکه ترجمان اصالت بخشیدن به راه‌حل‌های نوین مسائل و راه کارهایی برای ایجاد شتاب در کشور هستند.

سید صلاح حسن‌نژاد، یکی از اساتید دانشگاه آزاد پیرانشهر نیز در ادامه این جلسه طی سخنانی ضمن اشاره به جایگاه ویژه دانشگاهیان در جامعه نقش آنها را به‌عنوان جامعه علمی هم ردیف جایگاه ویژه علما در حوزه دانست و گفت: بدون شک هر گاه حوزه و دانشگاه در کنار همدیگر به بررسی مسائل پرداختند ما شاهد موفقیت کشور و رفع مشکلات جامعه در عرصه‌های مختلف بودیم.

در پایان این مراسم هر یکی از حاضران به بیان دیدگاه‌های خود در راستای تقویت حوزه و دانشگاه پرداختند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=27591

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.