تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 27292
  • ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در آذربایجان‌غربی
رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی از غرب و شمالغرب کشور، اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی هشدار سطح نارنجی صادرکرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز» مهدی صابری رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار درناسسی با اشاره به آخرین وضعیت شرایط جوی استان اظهار داشت:با توجه به ورود سامانه جدید بارشی از غرب و شمالغرب کشور و همچنین تقویت آن در روزهای آینده، اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

وی ادامه داد: زمان شروع مخاطره بارش باران و برف و وزش باد (در مناطق کوهستانی کولاک برف)، مه گرفتگی و کاهش دید از امروز بوده و منطقه اثر بارندگی نیمه جنوبی استان آذربایجان‌غربی و تا حدودی مرکز استان و منطقه اثر وزش باد، کلیه مناطق استان خواهد بود.

صابری تصریح کرد: باتوجه به اینکه احتمال آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌‌ها و معابر، احتمال خسارت به سازه‌‌های سبک در اثر تندباد وجود دارد توصیخه می‌شود رانندگان نکات ایمنی را جدی بگیرند.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دستگاه‌‌های عضو ستاد مدیریت بحران آمادگی لازم را باید داشته باشند عنوان کرد: اجتناب از سفر‌های غیر ضروری و احتیاط در تردد‌های شهری و جاده‌ای و تجهیز خودرو‌ها به لوازم زمستانی، محکم‌سازی سازه‌های سبک و نیمه‌کاره و عدم توقف در مجاورت درختان فرسوده، خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌‌های کوهنوردی توصیه می‌شود.

وی با اشاره به میزان بارندگی در شهرهای آذربایجان‌غربی یادآور شد: بارندگی‌ها تا فردا ادامه خواهد داشت و بارندگی ناپایدار و وزش باد شدید در استان حاکم است و طی روز گذشته بیشترین بارندگی در شهرستان پیرانشهر و 26 میلیمتر و سردترین شهرستان از لحاظ دمانی تکاب و ماکو منفی چهار درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

صابری گفت: گرمترین شهرستان استان نقده با دمای مثبت 11 گزارش شده است.

توصیه می‌شود رانندگانی که قصد تردد در تمام محورها را دارند ضمن اطمینان از سالم بودن سیستم روشنایی، گرمایشی و برف پاک‌کن وسیله نقلیه، با سرعت مطمئنه و استفاده از چراغ‌های مه شکن تردد کنند و رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی استان را دارند قبل از حرکت با سامانه ۱۴۱ تماس و از آخرین وضعیت راه ها مطلع شوند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=27292

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.