تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024

ثبت 50 هزار واقعه تولد در آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 59383
  • ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
ثبت 50 هزار واقعه تولد در آذربایجان‌غربی
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته آمار تولد در استان 50 هزار و 630 نفر بوده که از این تعداد 26 هزار و 441 نفر پسر و ۲۴ هزار و 189 واقعه ولادت نیز مربوط به دختران است.

سعید احمدی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز»، با اشاره به آمار چندقلوزایی در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: سال گذشته یک هزار و سه مورد واقعه ولادت دو‌قلو، سه‌قلو و چهارقلوزایی در استان رخ داده که بیشترین آنها مربوط به دو قلوها است.

وی تصریح کرد: از این تعداد 948 مورد دوقلوزایی، 53 مورد سه‌قلوزایی و دو مورد نیز واقعه چهارقلوزایی در استان اتفاق افتاده است.

مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان‌غربی با اشاره به آمار ولادت در استان بیان کرد: آمار تولد در استان از ابتدای سال گذشته تا پایان اسفندماه ۱۴۰۲، 50 هزار و 630 نفر بوده که از این تعداد 26 هزار و 441 نفر پسر و ۲۴ هزار و 189 واقعه ولادت نیز مربوط به دختران است.

وی از ثبت 16 هزار و 621 واقعه وفات در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 9 هزار و 111 واقعه مربوطه به مردان و هفت هزار و 510 واقعه فوت در استان نیز مربوط به زنان بود.

احمدی در ادامه بیان کرد: با تصویب قانون جوانی جمعیت، آمار خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم به بعد شده‌اند، به دستگاه‌های مرتبط اعلام شده و از طریق آن‌ها، مزایا و تسهیلات قانونی به آنان اعطا می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه فرهنگ‌سازی درباره ضرورت فرزندآوری وظیفه‌ای است که باید به عهده جامعه قرار گیرد، باید توجه داشت که بالا رفتن سن ازدواج، افزایش نرخ طلاق در اوایل زندگی، بیکاری، امکانات شغلی و تحصیلی جوانان، از جمله موانعی است که برای فرزندآوری می‌تواند ایجاد شود، در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی مشابه با سیاست‌های دیگر کشورها برای حمایت از این زمینه امری ضروری است.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی، به‌ویژه رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم نقش بسیار حیاتی دارند. آن‌ها به عنوان پلی بین حکومت و شهروندان، مسئولیت بزرگی را در ترویج اطلاعات و ارائه خبرهای دقیق و صحیح بر عهده دارند. به همین دلیل، همواره باید توجه ویژه‌ای به کیفیت و دقت خبرها، انتخاب زبان مناسب و عدم تبلیغات یا تحریف در ارائه اخبار داشته باشند. این تلاش‌ها به‌طور مستمر باید به منظور افزایش سطح آگاهی و دانش عمومی افراد صورت گیرد.

رقیه وکیلی

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=59383

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.