تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024

برگزاری مسابقات قایقرانی در ارومیه

  • کد خبر : 56272
  • ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۵۱
برگزاری مسابقات قایقرانی در ارومیه
استاندار آذربایجان‌غربی از برگزاری مسابقات قایقرانی با حضور تیم ملی قایقرانی کشورمان در ۲۴ فرودین ماه در دریاچه ارومیه خبر داد.

استاندار آذربایجان‌غربی از برگزاری مسابقات قایقرانی با حضور تیم ملی قایقرانی کشورمان در ۲۴ فرودین ماه در دریاچه ارومیه خبر داد.

محمدصادق معتمدیان در حاشیه بازدید از جشن خانوادگی بادبادک‌ها در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، ضمن دعوت از میهمانان نوروزی برای بازدید از دریاچه ارومیه، از برگزاری مسابقات قایقرانی با حضور تیم ملی قایقرانی کشورمان در ۲۴ فرودین ماه در دریاچه ارومیه خبر داد و اظهار کرد: در کنار این مسابقات که سه روز خواهد بود، برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی نیز برای مردم پيش‌بينی و اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه، ورزش استان در دو سال گذشته رشد و توسعه همه جانبه داشته است، گفت: رویکرد دولت سیزدهم در خصوص دیپلماسی فعال منطقه‌ای و افزایش ارتباط با کشورهای همسایه است که در همین راستا دیپلماسی فعال در حوزه ورزش و برگزاری مسابقات بین‌المللی در رشته‌های مختلف ورزشی را در برنامه کاری آذربایجان‌غربی قرار دادیم.

استاندار آذربایجان‌ غربی در ادامه به دغدغه خاص مردم به احياى دریاچه نیز اشاره کرده و افزود: دریاچه ارومیه به عنوان دغدغه زیست محیطی در کشور مطرح بوده و با توجه به این امر سعی می‌کنیم که در پروژه‌های سخت‌افزاری و به ویژه نرم‌افزاری، مدیریت مصرف آب و کاهش مصرف در حوزه کشاورزی، به سمت جايگزينى محصولات کم آب‌بر پیش رویم.

وی با بیان اینکه، حجم آب دریاچه ارومیه به ۱.۷ میلیارد مترمکعب رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت این پهنه آبی رو به بهبود بوده و حجم آب آن با افزایش ۱۶۰ میلیون مترمکعبی نسبت به زمان مشابه سال گذشته و حدود ۱.۱ میلیارد مترمکعبی نسبت به ابتدای سال آبی، به یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

معتمدیان با بیان اینکه، دولت سیزدهم و شخص رئيس جمهور توجه ویژه‌ای به احیای دریاچه ارومیه دارند، گفت: رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه از آذرماه امسال از طریق سدهای آذربایجان غربی و کردستان آغاز شده و از سوی دیگر بارش‌ها در افزایش تراز دریاچه ارومیه تاثیر به‌سزایی داشته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=56272

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.