تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
رئیس اداره آموزش‌وپرورش مهاباد خبر داد:

بازگشت‌‌۹۱دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به مدارس مهاباد

  • کد خبر : 28102
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
بازگشت‌‌۹۱دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به مدارس مهاباد

رئیس اداره آموزش‌وپرورش مهاباد از بازگشت ۹۱ نفر دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی و متوسطه به دوره تحصیلی خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «اروم‌نیوز» اسعد رسولی در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ اظهار کرد: به مناسبت هفته نهضت سوادآموزی، مجموعه مدیریتی آموزش‌وپرورش تصمیم گرفته است در زمینه یادگیری و نهضت سوادآموزی، اقدام به جذب افرادی که در رده سنی ۶۰ سال به پایین قرار دارند را در دستور کار خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: بر اساس فهرست و آماری که از اداره بهزیستی و کمیته امداد تهیه شده است، آموزش‌وپرورش سعی دارد افرادی که نیاز به نهضت سوادآموزی دارند را تحت پوشش خود قرار دهد.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش مهاباد بیان کرد: با تلاش و همت بی‌وقفه مدیران مدارس، کارشناسان و مجموعه آموزش‌وپرورش، توانسته‌ایم ۹۱ نفر از دانش‌آموزانی که به هر دلیلی ترک تحصیل کرده بودند، را به سمت دوره تحصیل و عرصه آموزش‌وپرورش بازگردانیم.

وی افزود: با تفکیک انجام شده نفراتی که ترک تحصیل کرده بودند ۱۵ نفر از دانش‌آموزان ابتدایی هفت نفر از مدارس استثنایی ۳۵ نفر دانش‌آموزان متوسطه ۱ و ۳۴ نفر دانش‌آموزان متوسطه ۲ داشته‌ایم که به دوره تحصیلی بازگردانده شده‌اند.

رسولی اظهار کرد: دانش‌آموزانی که ترک تحصیل کرده بودند در حال حاضر به‌طور فعال در کلاس‌ها حضور دارند و خانواده‌ها و والدین دانش‌آموزان نیز از این وضعیت خشنود هستند.

وی در ادامه افزود: تحلیل آمار نشان می‌دهد که در دوره سال تحصیلی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، تعداد بیشتری از دانش‌آموزان به دلایل مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا، از تحصیل خود منصرف شده‌اند. با اقدامات و تلاش‌های مجموعه مدیریت آموزش‌وپرورش، موفق شده‌ایم بسیاری از دانش‌آموزان را به چرخه تحصیل بازگردانیم.

رسولی خاطرنشان کرد: در سال جاری یکی از برنامه‌های که آموزش‌وپرورش دارد این است که مانع ترک تحصیل دانش‌آموزان شود تا در سال‌های آینده شاهد چنین رویدادی در زمینه تحصیل نباشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=28102

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.