تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
فرماندار پیرانشهر:

اشتغال پایدار از مهم‌ترین سیاست‌های راهبردی دولت است

  • کد خبر : 27613
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
اشتغال پایدار از مهم‌ترین سیاست‌های راهبردی دولت است
فرماندار پیرانشهر با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار از مهم‌ترین سیاست‌های راهبردی دولت است خواستار همراهی دستگاه‌های متولی در جهت جذب حداکثری تسهیلات در سطح شهرستان شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اروم‌نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز کارگروه اشتغال شهرستان پیرانشهر یکی از مهم‌ترین مراکز تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه اقتصادی است. این کارگروه به منظور هماهنگی بین بخش‌های دولتی و خصوصی، نهادهای غیردولتی و فعالان اقتصادی شکل گرفته تا با استفاده از توانمندی‌ها و منابع موجود، برای جوانان و سایر افراد جویای کار در شهرستان، اشتغال پایدار ایجاد کند.

کارگروه اشتغال شهرستان پیرانشهر یکی از مهم‌ترین مراکز تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه اقتصادی است. این کارگروه به منظور هماهنگی بین بخش‌های دولتی و خصوصی، نهادهای غیردولتی و فعالان اقتصادی شکل گرفته تا با استفاده از توانمندی‌ها و منابع موجود، برای جوانان و سایر افراد جویای کار در شهرستان، اشتغال پایدار ایجاد کند.

اهداف کارگروه اشتغال شهرستان پیرانشهر شامل مواردی همچون: ارزیابی نیازهای بازار کار شهرستان و شناسایی مهارت‌های مورد نیاز برای تأمین نیروی کار متخصص، بررسی موانع و چالش‌های پیش‌روی ایجاد اشتغال و ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع آن‌ها، ایجاد ارتباط موثر بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و بازار کار، تسهیل انتقال دانش و تکنولوژی، ترویج و حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و کارآفرینی، به ویژه در بخش‌های دارای مزیت رقابتی شهرستان، تشویق سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف، به‌ویژه صنایعی که می‌توانند در بازارهای داخلی و خارجی رقابت کنند و ارتقاء سطح آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌افزایی بر اساس نیازهای روز بازار کار می‌باشد.

برگزاری جلسات کارگروه اشتغال در پیرانشهر با حضور مقامات محلی، نمایندگان ادارات کار، تعاون و رفاه اجتماعی، فعالان صنعتی و تجاری، کارآفرینان و نمایندگان نهادهای مالی و بانک‌ها به صورت دوره‌ای انجام می‌شود. این جلسات فرصتی برای تبادل نظر درخصوص استراتژی‌های اشتغال‌زایی و همچنین بررسی پیشرفت پروژه‌های در دست اجرا هستند.

تمرکز اصلی این کارگروه بر توسعه اقتصاد پایدار بوده و در تلاش است تا با مشارکت همه طرف‌های ذیربط، هماهنگی‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری، ایجاد زیرساخت‌های مناسب، و تقویت بازارهای محلی و بین‌المللی را فراهم آورد.

این تلاش‌ها به‌منظور افزایش توان اقتصادی شهرستان پیرانشهر و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای استفاده بهینه از نیروی انسانی ماهر و متعهد انجام می‌پذیرد.

سومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان به‌منظور بررسی تعهدات اشتغال دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته و دستورالعمل‌های پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ توسط بانک‌های عامل شهرستان مورد بررسی و پایش کارشناسی قرار گرفت.

خضر کاک درویشی فرماندار پیرانشهر در این جلسه با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار از مهم‌ترین سیاست‌های راهبردی دولت سیزدهم است، خواستار تلاش و همراهی دستگاه‌های متولی و بانک‌های عامل در جهت جذب حداکثری تسهیلات در سطح شهرستان شد.

فرماندار پیرانشهر بااهمیت خواندن مسئله اشتغال، آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات در زمینه اشتغال‌زایی و کارآفرینی و ثبت تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی شهرستان در سامانه را بررسی و بر آسان‌کاری و تسریع بانکهای عامل در پرداخت تسهیلات به افراد واجد شرایط تأکید کرد.

این جلسه با تصمیم‌گیری در خصوص ایجاد کمیته‌های تخصصی برای پیگیری و حل مشکلات مطرح شده در این جلسه به پایان رسید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=27613

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.