• امروز : دوشنبه - ۱ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : 7 - محرم - 1448
  • برابر با : Monday - 22 June - 2026
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی:

برق ۲۱۷ اداره پرمصرف در آذربایجان‌غربی قطع شد

  • کد خبر : 308831
  • ۰۱ تیر ۱۴۰۵ - ۱۳:۳۳
برق ۲۱۷ اداره پرمصرف در آذربایجان‌غربی قطع شد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی از قطع برق ۲۱۷ اداره پرمصرف در استان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای اجرای مصوبات مدیریت مصرف انرژی و حفظ پایداری شبکه برق انجام شده است.

طاهر کیامهر در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز»؛ از قطع برق ۲۱۷ اداره پرمصرف در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: این اقدام به دلیل رعایت نکردن الزامات مدیریت مصرف و با هدف حفظ پایداری شبکه برق و تأمین برق پایدار برای مشترکان انجام شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع اداراتی که مشمول قطع برق شده‌اند، ۷۱ مورد مربوط به شعب بانک‌ها بوده و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها، شرکت گاز، اداره‌کل امور مالیاتی، شرکت آب و فاضلاب، استانداری و سایر نهادهای دولتی نیز در فهرست مشترکان پرمصرف قرار دارند که در صورت تداوم مصرف خارج از الگوی تعیین‌شده، برق این دستگاه‌ها مجدداً قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی افزود: این اقدام در چارچوب مصوبات هیأت دولت و برنامه‌های مدیریت مصرف برق در فصل گرم سال اجرایی شده و تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به رعایت سهم تعیین‌شده در کاهش مصرف انرژی هستند.

وی با اشاره به تکالیف ابلاغی به ادارات گفت: بر اساس دستورالعمل‌های موجود، دستگاه‌های اجرایی باید مصرف برق خود را در ساعات اداری دست‌کم ۳۰ درصد و در ساعات غیراداری حداقل ۶۰ درصد نسبت به شرایط عادی کاهش دهند.

کیامهر افزود: میزان مصرف برق ادارات به‌صورت مستمر از طریق کنتورهای هوشمند، سامانه‌های پایش و بازدیدهای میدانی کارشناسان رصد می‌شود و هرگونه تخطی از الگوی تعیین‌شده به سرعت شناسایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: برخورد با دستگاه‌های اجرایی پرمصرف بدون اغماض ادامه خواهد داشت و هیچ اداره‌ای از اجرای مقررات مدیریت مصرف مستثنی نیست و هدف از این اقدامات، جلوگیری از فشار مضاعف بر شبکه توزیع و تأمین برق پایدار برای بخش‌های مختلف استان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در شرایط افزایش دمای هوا و رشد مصرف انرژی، همکاری ادارات و سازمان‌های دولتی نقش مهمی در کاهش بار شبکه و جلوگیری از بروز خاموشی‌های ناخواسته دارد.

انتهای خبر/ م

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=308831

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.