تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
رئیس ثبت‌احوال سلماس خبر داد:

پیشرفت ۵۰ درصد پروژه سببی نسبی ثبت‌احوال سلماس

  • کد خبر : 27434
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰:۵۵
پیشرفت ۵۰ درصد پروژه سببی نسبی ثبت‌احوال سلماس
رئیس ثبت‌احوال شهرستان سلماس گفت: در حال حاضر پروژه سببی نسبی ثبت‌احوال این شهرستان ۵۰ درصد پیشرفت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز»، شهریار میرحاجی رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان سلماس در گفتگو با خبرنگار دیده بان سلماس ضمن تبریک روز ثبت‌احوال به آحاد مردم اظهار کرد: اداره ثبت‌احوال سلماس با تحت پوشش قراردادن ۹۸ درصد کارت هوشمند ملی و همچنین با ۱۰۰ درصد ولادت و ۹۸ درصد فوت جزو اداره‌های برتر در استان شناخته شده است.

وی با اشاره به ایجاد پایگاه اطلاعاتی جمعیت کشور در آینده افزود: این پایگاه دروازه ورود دولت الکترونیک قرار است اطلاعات به‌روزرسانی شده اعم از نشانی، مشخصات و تمام اطلاعات و ارتباطات در این سامانه ثبت می‌شود که مورد بهره‌برداری دولت خواهد شد.

رئیس ثبت احوال شهرستان سلماس همچنین با اشاره به الکترونیکی شدن گواهی ولادت و وفات که تا سال ۱۴۰۳ قرار است انجام شود گفت: این الکترونیکی شدن باعث ازبین‌رفتن جعل مدارک و همچنین دریافت آسان شناسنامه را برای مردم فراهم خواهد کرد.

وی بیان داشت: یکی از اهداف و وظایف بزرگ اداره ثبت‌احوال شهرستان سلماس در خصوص پروژه پایگاه سببی و نسبی است که در این پروژه ارتباط اسناد سجلی و هویتی از طریق شماره ملی به یکدیگر مرتبط می‌گردند تا در هنگام ارائه خدمات سجلی به مراجعین و همچنین احراز هویت افراد در سایر دستگاه‌ها، امکان مشاهده اطلاعات هویتی خانواده و خانوار آنان امکان‌پذیر باشد.

 

میرحاجی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر پروژه پایگاه سببی و نسبی در شهرستان سلماس ۵۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم تا سال دیگر به ۱۰۰ درصد رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: پروژه پایگاه سببی و نسبی یکی از اقدامات بزرگ ثبت‌احوال در بخش احراز هویت افراد است که با این اقدام علاوه بر تسهیل شناسایی و احراز هویت در دستگاه‌های اجرایی، درخت‌واره خانوار و شجره‌نامه تکمیل و در دسترس خواهد بود.

رئیس اداره ثبت‌احوال سلماس گفت: این پروژه دارای چند فاز است که در حال حاضر و با تلاش تمامی کارکنان ثبت‌احوال فازهای اول و دوم اقدام گردیده و در هر مرحله اطلاعات پایگاه تکمیل و به‌روزرسانی می‌گردد تا به بهره‌برداری نهایی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه الکترونیکی کردن خدمات سازمان ثبت‌احوال یکی از مهم‌ترین اهداف است، اضافه کرد: با فناوری‌های جدید مردم برای دریافت خدمات، نیاز کمتری به مراجعه حضوری خواهند داشت و بخش عظیمی از خدمات به‌صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=27434

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.