تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
امام‌جمعه چهاربرج:

همه برای برگزاری انتخابات پرشور تلاش کنند

  • کد خبر : 28310
  • ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
همه برای برگزاری انتخابات پرشور تلاش کنند
امام‌جمعه چهاربرج گفت: تمام مسئولان، صاحب‌منصبان و متنفذانی که می‌توانند اصول چهارگانه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را در انتخابات تأمین و تشدید کنند باید به شکلی ملموس و قابل‌رؤیت بر حجم کمی و کیفی اقدامات خود بیفزایند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به شهادت سردار سرتیپ پاسدار سیدرضی موسوی، اظهار کرد: شهید سیدرضی موسوی از شکل‌دهندگان محور مقاومت در منطقه بود که بنا به گفته هم‌رزمان شهید، تاکنون نیز دو بار صهیونیست‌ها در سال‌های گذشته قصد ترور وی را کرده بودند.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه این ترور باهدف توسعه عملیات در خارج از نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، افزود: تجربه نشان داده هر زمان صهیونیست‌ها دچار بن‌بست می‌شوند سعی در گسترش عملیات به کشورهای حوزه مقاومت دارند و عملاً برنامه‌ریزی کرده‌اند ایران را به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای وارد درگیری کنند و در همین راستا یک شخصیت مهم را ترور می‌کنند.

وی گفت: هم‌اکنون صهیونیست‌ها علاوه بر حماس، تحت‌فشار انصارالله یمن، حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی عراق هستند و برای فرار از این مخمصه به دنبال انتقال بحران به خارج از منطقه درگیری‌اند و این مسئله نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها نمی‌توانند در چند جبهه با مقاومت رویارویی داشته باشند.

جلالی با اشاره به اینکه ۸۰ روز از معرکه تمام‌عیار در غزه گذشته است، تصریح کرد: صهیونیست‌ها که فکر می‌کردند نهایتاً دوهفته‌ای کار حماس تمام است؛ اما امروز عملاً در غزه زمین‌گیر شده‌اند.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه نیروی زمینی رژیم صهیونیستی وارد غزه شده و سربازان آن بدترین روزهای زندگی خود را می‌گذرانند، افزود: آنها به هیچ‌یک از اهداف خود نرسیده‌اند؛ نه حماس نابود شد و نه مردم فلسطین از غزه کوچ کردند و از آن‌سو ارتش تا بن دندان مسلح رژیم با کشتار بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم غزه فقط به دنبال رفع عطش خود برای خون است.

وی افزود: تنظیم میزان فعالیت هر کدام از ابعاد جبهه مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس نشان‌دهنده وجود یک اتاق فکر و اتاق کنترل مسلط بر فرایندهای سیاسی و نظامی در منطقه غرب آسیا بوده و همین هماهنگی و انسجام باعث شده حملات دیوانه‌وار صهیونیست‌ها فاقد ارزش نظامی و امنیتی شود.

امام‌جمعه چهاربرج تصریح کرد: قطعاً جبهه مقاومت در گستره وسیعی که علیه صهیونیست‌ها ایجاد کرده است، انتخاب‌های متعددی برای گرفتن انتقام خون مطهر شهید موسوی در اختیار دارد؛ انتقامی که به هر شکلی باشد، مانع فرار رژیم صهیونیستی از مخمصه جنگ غزه خواهد شد.

جلالی به اختلاف در جبهه غربی – عبری و آینده تاریک جبهه استکبار اشاره و اظهار کرد: سخنرانی اخیر بایدن به اختلافات نهان دولت آمریکا با کابینه افراطی نتانیاهو اذعان کرد و از سوی دیگر فشار بر نتانیاهو برای ادامه نخست‌وزیری وجود دارد که در آینده نیز این وضعیت ادامه‌دار بوده و آینده سیاسی نتانیاهو با پایان جنگ فعلی به پایان برسد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در بحث جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی را همراهی کرده است، تصریح کرد: نمونه بارز این همراهی وتوی قطعنامه شورای امنیت بود که این مسئله نشان می‌دهد راهبرد آمریکا و اسرائیل در خصوص پایان جنگ مشترک بوده و این دو بازیگر در هر گزاره‌ای اختلاف داشته باشند در بحث ادامه جنگ اختلافی ندارند.

امام‌جمعه چهاربرج اظهار کرد: روند تحولات کنونی نشانگر این است که در کوتاه‌مدت می‌توان احتمال داد که مجدداً آتش‌بس‌هایی برقرار شود؛ اما این که جنگ در آینده نزدیک به پایان برسد، بعید است و روند تحولات، از جنگ بلندمدت حکایت دارد.

جلالی در ادامه به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه امسال اشاره کرد و افزود: کارکرد انتخابات در مهار مثلث «دیکتاتوری، هرج‌ومرج، و ناامنی» است و شکی نیست که هر نظام سیاسی در معرض آفت استبداد یا هرج‌ومرج یا مخدوش‌شدن امنیت اجتماعی و ملی در مواجهه با مخاطراتی از این قسم، توسل به مشارکت مردم در قالب انتخابات، از سالم‌ترین و پایدارترین راه‌های پیشگیری است.

وی گفت: در کلام رهبری، «حل مشکلات کشور، به قانون‌گذاری مناسب و حضور مدبرانه مجلس نیاز دارد.» که با این تعبیر، انتخابات مشارکتی و رقابتی به‌عنوان وجه شاخص دموکراسی، نه فقط میزانی برای دسته‌بندی نظام سیاسی ایران، بلکه ابزاری برای گره‌گشایی از فروبستگی‌ها و حل مشکلات جاری، هم در سطح مجلس شورای اسلامی و هم در سطح مجلس خبرگان است.

امام‌جمعه چهاربرج تصریح کرد: تمام مسئولان، صاحب‌منصبان و متنفذانی که می‌توانند اصول چهارگانه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را در انتخابات تأمین و تشدید کنند باید به شکلی ملموس و قابل‌رؤیت بر حجم کمی و کیفی اقدامات خود بیفزایند تا این اصول، ذیل راهبرد اساسی جذب حداکثری و دفع حداقلی به چشم آمده و هم فعالان سیاسی و عموم مردم را به مشارکت قوی در انتخابات دلگرم و متقاعد کند.

جلالی گفت: در مدت دو ماه باقی‌مانده تا انتخابات این موضوع دور از دسترس نیست که اقناع ملی رقم بخورد و اشتیاق عمومی برای یک حضور آزاد و مشارکتی و رقابتی شعله بگیرد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دشمن برای مشارکت حداقلی است، اظهار کرد: استکبار جهانی با امپراطوری رسانه‌ای برای مشارکت حداقلی تلاش و برنامه‌ریزی می‌کند.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: برجسته‌سازی کلیدواژه تحریم انتخابات توسط رسانه‌های غربی، عبری و عربی و بازنشر آن توسط برخی عناصر تجدیدنظرطلب در داخل، القای دروغین مهندسی انتخابات و مشخص‌بودن منتخب حاکمیت و بی‌اثر برشمردن رأی مردم، تحریف «دلخوری مردم از عملکرد بد مدیران» به «قهر مردم از نظام»، تسرّی ناکارآمدی و ضعف مسئولان مختلف به ضعف و ناکارآمدی نظام اسلامی، تلاش برای هراس‌افکنی از به‌قدرت‌رسیدن نیروهای انقلابی و القای تصویر سخت و ناکارآمد از کاندیداهای انقلابی از ترفندهای دشمن برای دستیابی به اهدافش است.

جلالی گفت: در مقابل توطئه‌های دشمنان کاندیداهای انقلابی نباید وارد واکنش‌های عصبی و پاسخگویی‌های فرصت‌سوز شوند و بااخلاق و متانت به فرافکنی‌ها پاسخ دهند.

وی گفت: برای تحقق مشارکت پرشور شناسایی نقاط حاشیه شهرها، روستاهای پرجمعیت، بافت‌های مستضعف‌نشین و حضور میدانی گروه‌های تبلیغی طلاب و دانشجویان انقلابی بسیار مهم است.

امام‌جمعه چهاربرج تصریح کرد: تبیین این موضوع مهم که کاهش احتمالی مشارکت مردم در انتخابات به‌خاطر دلخوری مردم از عملکردهاست نه ناامیدی از نظام، بسیار ضروری است.

جلالی هم چنین به فرارسیدن سالروز حماسه ۹ دی اشاره کرد و افزود: ۹ دی، روز خیزش مردم انقلابی و بصیر ایران علیه سنگین‌ترین فتنه تاریخ انقلاب بود.

 وی با بیان اینکه ۹ دی به معنای واقعی کلمه یوم‌الله بود، گفت: ۹ دی جزو ایام‌الله به معنی حقیقی کلمه بود که دشمنان را مأیوس از شکست‌دادن انقلاب کرد.

امام‌جمعه چهاربرج به عشق مردم ایران به اهل‌بیت (ع) و امام حسین (ع) اشاره و تصریح کرد: به برکت ۹ دی بود که بسیاری از معارف انقلاب بازخوانی شد و نسل سوم و چهارم انقلاب با تاریخ انقلاب و گذشته برخی از افراد آشنا شد.

جلالی از ۹ دی به‌عنوان یک شاخص و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی نام برد و اظهار کرد: ۹ دی باید زنده بماند و یادش گرامی داشته شود و این گرامیداشت نیز در کنار شعار باید از جنس شعور، تبیین و بصیرت‌افزایی باشد.

وی هم چنین به سالگرد ارتحال آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله مصباح، عالم ربانی و فیلسوف توانمند و مبارزی بصیر و عمار انقلاب بود که در دو جبهه جهاد علمی و جهاد عملی در تمام عرصه‌های انقلاب حضور گسترده داشت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=28310

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.