تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
مسئول تأیید شرعی و تولید محتوای نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پیرانشهر:

نقش مادران شهدا بر فرهنگ و ارزش جامعه بی‌بدیل است

  • کد خبر : 27852
  • ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
نقش مادران شهدا بر فرهنگ و ارزش جامعه بی‌بدیل است
مسئول تأیید شرعی و تولید محتوای نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پیرانشهر گفت: روز تکریم مادران شهدا و وفات ام‌البنین، دو رویداد مهم در تاریخ اسلام هستند ضمن داشتن اهمیت مذهبی، تأثیر بسزایی بر فرهنگ و ارزش‌های جامعه دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «اروم‌نیوز»به نقل از روژنیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیر صبحی با اشاره به اینکه امروز ۶ دی‌ماه ۱۳ جمادی‌الثانی مصادف با وفات ام‌البنین به‌عنوان روز مادران شهدا نام‌گذاری شده است اظهار کرد: روز تکریم مادران شهدا و وفات ام‌البنین، دو رویداد مهم در تاریخ اسلام هستند که هر دو ضمن داشتن اهمیت مذهبی، تأثیر بسزایی بر فرهنگ و ارزش‌های جامعه دارند.

وی در ادامه بیان کرد: ام‌البنین همسر حضرت علی (ع)، مادر حضرت ابوالفضل‌العباس (ع)، عبدالله، جعفر و عثمان است که هر چهار فرزند او در واقعه کربلا به مقام شهادت رسیده‌اند و یکی از شخصیت‌های مهم اسلامی که تأثیر فراوانی بر جامعه اسلامی داشته است.

مسئول تأیید شرعی و تولید محتوای نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پیرانشهر گفت: این بانوی بزرگوار با شجاعت و استقامت خود نمونه برتری برای همه زنان و مادران اسلامی بوده و مفاهیمی همچون صبر، تواضع و ایثارگری را به نمونه‌ای زنده تبدیل کرده است و ام‌البنین پس از شهادت حضرت علی (ع) همیشه در کنار فرزندان بزرگوارش ایستاده و آن‌ها را در مسیر راستایی و اصالت هدایت کرده است.

وی افزود: روز مادران شهدا که به‌عنوان روز وفات ام‌البنین نیز شناخته می‌شود، روزی است که به‌خاطر تلاش‌ها و فداکاری‌های بی‌دریغ مادران شهدا به‌ویژه ام‌البنین، برای حفظ ارزش‌های انسانی و اسلامی اهمیت دارد.

صبحی با بیان اینکه این روز به مناسبتی تبدیل شده که به‌جای دادن احترام و قدردانی از مادران شهدا، باعث افزایش انگیزه و ارادت به این بزرگواران می‌شود عنوان کرد:این روز همچنین فرصتی است تا اهمیت مادران و نقش بی‌بدیل آنان در افرادی که برای کشور و اسلام فداکاری می‌کنند، بیان شود.

وی در ادامه اشاره کرد: حفظ ارزش‌های انسانی و اسلامی از جمله مباحثی است که مادران شهدا باتربیت فرزندان خود به‌هیچ‌وجه از آن مستثنی نبودند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فداکاری این مادران و پشتوانه‌هایی که به فرزندان خود ارائه می‌دادند، سبب شد تا این فرزندان به یکی از برترین الگوها برای بقیه شود.

صبحی یادآور شد: وفات ام‌البنین و روز مادران شهدا این انگیزه را به ما می‌دهند که بیشتر درک کنیم که والدین و به‌ویژه مادران چه نقش حیاتی و مهمی در تربیت و رشد کودکان و جامعه دارند و فرصتی است تا دربارهٔ مفاهیمی همچون صبر، تواضع و ایثارگری بیشتر یاد بگیریم.

وی افزود: ام‌البنین با صبر و تحمل احزان و رنج‌های فراوانی که در طول زندگی‌اش تجربه کرد، نمونه‌ای بی‌بدیل از ایستادگی در مقابل زندگی ظالمانه بود.

صبحی تصریح کرد: این بانو با ایثار و تواضع خود نشان داد که چگونه می‌توان با همهٔ دشواری‌ها و تنش‌ها مقابله کرد و همچنین چگونه ایمان و توکل به خداوند می‌تواند به فرد کمک کند تا بر زندگی‌اش غلبه کند.

وی در ادامه تأکید کرد: از طرفی، وفات ام‌البنین به ما یادآوری می‌کند که مادران اسلامی چه نقشی در جامعه دارند. این روز فرصتی است تا از مادران اطهار و فداکار که با تضحیه خود برای تربیت نسل‌هایی پر از شجاعت و ایمان، بهترین الگوها برای ما باشند، قدردانی کنیم.

صبحی عنوان کرد:به همین دلیل اهمیت این روز به حدی است که قابلیت تبدیل‌شدن به یک مناسبت فرهنگی و اجتماعی مهم را دارد و تأکید بر ارزش‌های اخلاقی و معنوی در تربیت نسل جوان از جمله دیگر اهداف این روز مهم است.

در پایان مسئول تأیید شرعی و تولید محتوای نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پیرانشهر، گفت: روز تکریم مادران شهدا و وفات ام‌البنین یک فرصت بزرگ برای تقدیر از نقش مهم و بی‌بدیل مادران در تربیت نسل‌هایی پر از علم، عقل و ایمان است و این روز به ما یادآوری می‌کند که باید همیشه به مادران اطهار و فداکار احترام بگذاریم و ارزش‌هایی که آنان به ما آموخته‌اند را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=27852

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.