تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی خبر داد:

مه‌گرفتگی در گردنه‌های زمزیران و مایین بلاغ

  • کد خبر : 27537
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
مه‌گرفتگی در گردنه‌های زمزیران و مایین بلاغ
مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: به علت مه‌گرفتگی در گردنه‌های زمزیران و مایین بلاغ، کولاک برف در محورهای مواصلاتی چالدران رانندگان احتیاط لازم را در این مسیر هنگام رانندگی داشته‌ باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز» ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار درناسسی در خصوص آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی اظهار داشت: با توجه به گزارشات دریافتی از همکاران راهداری و تصاویر ارسالی تردد در راه‌های استان به‌صورت روان بوده و مسدودیتی در این مسیرها وجود ندارد.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود به علت مه‌گرفتگی در گردنه‌های زمزیران و مایین بلاغ، کولاک برف در محورهای مواصلاتی شهرستان چالدران رانندگان احتیاط لازم را در این مسیر هنگام رانندگی داشته‌ باشند.

دست‌نشان با اشاره به بارش نزولات آسمانی تصریح کرد: طی شبانه‌روز گذشته تعداد ماشین‌آلات درگیر در عملیات برف‌روبی ۱۰ دستگاه و تعداد راهداران درگیر در عملیات برف‌روبی ۱۵ نفر است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به شن و ماسه مصرفی در عملیات راهداری و برف‌روبی یادآور شد: شن و ماسه مصرفی در عملیات راهداری بیش از ۱۳۰ تن است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات برف‌روبی در محورهای مواصلاتی استان آذربایجان‌غربی بیش از ۸۰ کیلومتر انجام شده است.

دست‌نشان در تشریح نحوه اطلاع از وضعیت راه‌ها گفت: کارشناسان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شماره تلفن ۱۴۱ هستند و کاربران جاده‌ای می‌توانند بااستفاده از اپلیکیشن و سامانه ۱۴۱ به‌صورت آنلاین و از طریق دوربین‌های پایش تصویری استان که در اختیار کاربران نیز قرار می‌گیرد استفاده کنند.

وی با‌بیان اینکه مدت‌زمان بارش برف، میانگین استانی نزدیک به ۱۰ ساعت است گفت: با توجه به بارش برف در محورهای مواصلاتی خودروهای گرفتار در برف به تعداد ۲۰ خودرو سبک و سنگین آزادسازی شده است.

خاطرنشان می‌شود با ورود سامانه بارشی به منطقه از اوایل هفته‌جاری بارش برف و باران جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفته است و در این مدت بیشترین بارش در سردشت و بیش از ۵۰ میلی‌متر گزارش شده است.

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=27537

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.