تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
امام‌جمعه سلماس:

ملت ایران در حماسه ۹ دی دشمنان را مأیوس کردند

  • کد خبر : 28311
  • ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
ملت ایران در حماسه ۹ دی دشمنان را مأیوس کردند
امام‌جمعه سلماس با بیان اینکه ملت ایران در حماسه ۹ دی دشمنان را مأیوس کردند، گفت: این روز یکی از ماندگارترین حرکت‌های حماسی مردم ایران اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «اروم‌نیوز» به نقل از دیده‌بان سلماس، حجت‌الاسلام ابراهیم طباطبایی امام‌جمعه شهرستان سلماس در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به گرامیداشت حماسه ۹ دی اظهار کرد: ۹ دی یادآور حماسه میلیونی مردم ولایت‌مدار و انقلابی ایران اسلامی در حمایت از اصل نظام و ولایت‌فقیه است، ملت غیرتمند ولایی دشمن را ناامید کردند.

وی حوادث سال ۸۸ را توطئه طراحی و برنامه‌ریزی‌شده دشمن دانست و گفت: اگرچه ما به این ورشکستان داخل کشور می‌گوییم سران فتنه اما سران اصلی فتنه آمریکا و دیگر کشورهای استکباری هستند که سال‌ها به دنبال فرصتی بودند تا به انقلاب و نظام اسلامی ضربه بزنند اما ملت فهیم، آگاه، دشمن‌شناس و موقعیت‌شناس ایران در ۹ دی ۱۳۸۸ با حضور به‌موقع در صحنه توطئه شوم دشمن را بی‌اثر کردند.

 

طباطبایی ۹ دی را هم از ایام‌الله دانست و گفت: این روز جزو روزهایی بود که خداوند به برکت حضور مردم، دشمن را ناکام کرد و همه نقشه‌های آن‌ها را به هم ریخت و در آن روز آرامش به ملت بازگشت و انسجام بین امام و امت، استحکام خودش را نشان داد.

 

وی تصریح کرد: این استحکام از ابتدا وجود داشته و کسی نتوانسته، مؤمن را از امام خودش جدا کند و دشمن تلاشش این بود که با فتنه، جریان پیوستگی امام و ملت را از بین ببرد.

امام‌جمعه سلماس در ادامه گفت: مردم‌سالاری دینی، راه نویی است که استکبار با تولد آن دستش از غارت ایران کوتاه شد. انقلاب اسلامی در کشورهای دیگر هم فرهنگ‌سازی شد. انقلاب مرزها را درنوردید و بیدارگری و جهاد علیه استکبار را در مسیر نشر قرارداد؛ لذا دشمنان در سال ۸۸ با تمام امکاناتشان به جنگ مردم‌سالاری دینی آمدند.

 

وی همچنین با اشاره به سالگرد شهادت سردار دل‌ها و با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی یک نفر نبود، بلکه یک مکتب بود، اظهار داشتند: سردار سلیمانی قهرمان فراملی و قهرمان همه آنهایی است که در مقابل ظلم و دیکتاتورها ایستادگی می‌کنند.

طالبی بیان کرد: سردار سلیمانی نه‌تنها قهرمان ملت ایران است؛ بلکه سردار دل‌ها و قهرمان تمام انسان‌های آزاده و آزادی‌خواه، در همه جای دنیا است. باید شاخصه‌های رفتاری و عملی سردار سلیمانی برای دانش‌آموزان تبیین شود چرا که یکی از ضرورت‌های امروز تبیین ابعاد مختلف زندگی و شخصیتی و مکتب سردار حاج‌قاسم سلیمانی است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

خطیب جمعه سلماس در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به فضیلت‌های حضرت زهرا (س) گفت: یکی از ویژگی‌های حضرت فاطمه دفاع از ولایت است که در این راه جان خود را تقدیم می‌کند؛ در سخت‌ترین و حساس‌ترین مقطع تاریخ پس از پیامبر اسلام، به‌پای ولایت ایستاد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=28311

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.