مجتبی قهرمانرضائیه در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز»؛ ضمن قدردانی از حضور گسترده و مسئولانه مردم آذربایجانغربی در پویش اهدای خون ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: مردم مؤمن و نوعدوست استان بار دیگر با تأسی از فرهنگ ایثار و فداکاری حضرت اباعبداللهالحسین (ع) و یاران باوفایش، در مراکز اهدای خون حضور یافتند و با نذر خون، عشق و ارادت خود را به شهدای کربلا به نمایش گذاشتند.
وی افزود: در مجموع دو روز تاسوعا و عاشورای حسینی، ۲ هزار و ۲۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ درصد افزایش داشته است و این آمار نشاندهنده افزایش مشارکت مردم در یک اقدام انساندوستانه و حیاتی است؛ اقدامی که میتواند جان بسیاری از بیماران نیازمند به خون و فرآوردههای خونی را نجات دهد.
مدیرکل انتقال خون آذربایجانغربی با اشاره به نقش فرهنگ نذر خون در تأمین ذخایر خونی استان گفت: در سالهای اخیر، اهدای خون در مناسبتهای مذهبی به یک فرهنگ ارزشمند تبدیل شده و مردم آذربایجانغربی همواره در شرایط مختلف، از جمله ایام محرم، با احساس مسئولیت اجتماعی در کنار سازمان انتقال خون حضور داشتهاند این همراهی موجب شده است تا نیاز مراکز درمانی استان به فرآوردههای خونی با اطمینان بیشتری تأمین شود.
وی بیان کرد: خون، دارویی است که هیچ جایگزینی ندارد و تنها از طریق مشارکت داوطلبانه مردم تأمین میشود از اینرو، استمرار اهدای خون در طول سال اهمیت ویژهای دارد و نباید این اقدام ارزشمند تنها به مناسبتهای خاص محدود شود بیماران مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، بیماران سرطانی، مادران باردار و مصدومان حوادث، هر روز به خون سالم و کافی نیاز دارند.
مدیرکل انتقال خون آذربایجانغربی همچنین از تمامی اهداکنندگان، بهویژه اهداکنندگان مستمر، قدردانی کرد و گفت: امیدواریم این روحیه ایثار و نوعدوستی در تمام روزهای سال ادامه داشته باشد تا ذخایر خونی استان همواره در وضعیت مطلوب قرار گیرد و هیچ بیماری به دلیل کمبود خون با مشکل مواجه نشود مشارکت مردم در اهدای خون، نمادی از همدلی، مسئولیتپذیری اجتماعی و تداوم فرهنگ ایثار در جامعه است.
انتهای خبر/ م



