تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024

مردم آزادند به افراد تأیید صلاحیت شده رأی دهند

  • کد خبر : 9642
  • ۰۹ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۳۸
مردم آزادند به افراد تأیید صلاحیت شده رأی دهند

 به گزارش اروم نیوز به نقل از شیز، حجت‌الاسلام کوهی امام‌جمعه تکاب در خطبه‌های این هفته نمازجمعه گفت: اگر بخواهیم برای بصیرت یک نمونه و مصداق معرفی کنیم، بی‌شک مرحوم علامه امینی مؤلف کتاب گران‌سنگ الغدیر یکی از درخشان‌ترین چهره‌های اهل بصیرت در این عصر و زمان است.  وی گفت: علامه امینی در عصری دست […]

 به گزارش اروم نیوز به نقل از شیز، حجت‌الاسلام کوهی امام‌جمعه تکاب در خطبه‌های این هفته نمازجمعه گفت: اگر بخواهیم برای بصیرت یک نمونه و مصداق معرفی کنیم، بی‌شک مرحوم علامه امینی مؤلف کتاب گران‌سنگ الغدیر یکی از درخشان‌ترین چهره‌های اهل بصیرت در این عصر و زمان است.

 وی گفت: علامه امینی در عصری دست به نگارش کتاب ارزشمند الغدیر زد که بسیاری از نویسندگان عرب در آثار و تألیفات خود اندیشه شیعه را به چالش کشانده و از هیچ تهمت و افترایی علیه مکتب تشیع دریغ نمی‌کردند.

 حجت‌الاسلام کوهی درباره اهمیت توجه به مسئله غدیر افزود: نشست‌های علمی و پژوهشی در مورد عید غدیر، اطعام و احسان به نیازمندان و آذین‌بندی معابر و خیابان‌ها و کوچه‌ها در ایام غدیر خم باید موردتوجه قرار بگیرد و مردم با نصب بیرق غدیر بر بام خانه‌ها ارادت خود را به ساحت حضرت علی (ع) ابراز کنند.

 ۴. از دوایر دولتی هم انتظار می‌رود با لحاظ افتتاح طرح‌ها و پروژه‌ها به ایام دهه امامت و ولایت علاوه بر بهره‌برداری از فعالیت‌های صورت‌گرفته برکتی هم به میمنت این ایام فرخنده به طرح‌های خود بخشند.

 امام‌جمعه تکاب در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد معاملات غیررسمی اموال غیرمنقول اشاره و گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب؛ معاملات غیررسمی اموال غیرمنقول از منشأهای بزرگ فساد هستند و باید از این‌گونه معاملات سلب اعتبار شود و اگر هم از دیدگاه شورای نگهبان به مصوبه مجلس ایرادی هست، مصلحت قطعی کشور و نظام، تصویب نهایی این قانون است.

 وی گفت: رهبر انقلاب تأمین آزادی‌های مشروع مردم را هم مهم دانستند و فرمودند: بر اساس تعبیر دقیق قانون اساسی، همه آزادی‌هایی که شرع اجازه می‌دهد باید برای مردم تأمین شود که دستگاه‌های قدرت معمولاً معارض این آزادی‌ها می‌شوند و قوه قضائیه باید به وظایفش در این زمینه عمل کند و مردم هم آزادند در انتخاب افرادی که شورای نگهبان تأیید کرده رأی دهند.

 امام‌جمعه تکاب گفت: بعضاً افرادی که در حال حاضر صاحب مسند یا مسئولیتی دارند متأسفانه با توسل به تهدید با بهره‌گیری از موقعیت فعلی خویش برای تهدید طرف مقابل اذعان می‌دارد، دودمانت را به باد می‌دهم یا از این شهر و روستا بیرونت می‌کنم!

 وی افزود: علی‌هذا در پی همین برخوردهای نارواست که در برخی موارد آزادی خود ادارات سلب می‌شود. وزارت‌خانه‌ها و ادارات کل حق دارند بر اساس شاخص‌هایی که وجود دارد مدیران را انتخاب کنند.

 اما بعضاً به‌خاطر منافع شخصی و سیاسی آزادی ادارات کل سلب می‌شود و همین مسئله موجب آسیب خوردن جامعه می‌شود. به‌ویژه در نهادی مثل آموزش‌وپرورش که اگر منافع سیاسی و شخصی دخیل شود کشور و نوجوانان و والدین آسیب جدی خواهند دید.

 امام‌جمعه تکاب گفت: در مواقعی به ادارات کل پیشنهاد می‌شود آن‌هم از باب راهنمایی و مشاوره که مثلاً این گزینه خوب و قابل‌قبول هست؛ اما اگر فشار بیاوریم که اگر فلانی نباشد یا باشد این گونه مشکلاتی برایتان به وجود میاید این خلاف آزادی مشروع دولت است.

 وی گفت: به کسانی که پایشان را روی خرخره آموزش‌وپرورش می‌گذارند می‌گویم پایتان را از روی خرخره آموزش‌وپرورش بردارید. تمام ادارات بر میل شما ولی آموزش‌وپرورش را کار نداشته باشید. آموزش‌وپرورش با تربیت و پرورش و عقیده و فکر و باورهای نوجوانان سرکار دارد و اگر آموزش‌وپرورش آسیب ببیند کشور دچار آسیب جدی خواهد شد.

 امام‌جمعه تکاب افزود: وزارت آموزش‌وپرورش و اداره کل آموزش‌وپرورش حریت و آزادگی وزارت را حفظ کنند قوه قضاییه با افرادی که آزادی مشروع مردم را تهدید می‌کنند برخورد کند.

 انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=9642

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.