تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی خبر داد:

لزوم استفاده از زنجیر چرخ در محورهای برف‌گیر آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 27410
  • ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
لزوم استفاده از زنجیر چرخ در محورهای برف‌گیر آذربایجان‌غربی
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: باتوجه‌به بارش برف در گردنه‌های زمزیران و مایین بولاق و شهرستان‌های تکاب و سردشت استفاده از زنجیرچرخ در این محورهای مواصلاتی الزامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز» ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار درناسسی با اشاره به آخرین وضعیت جوی و تردد در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: باتوجه‌به بارش برف در گردنه‌های زمزیران و مایین بولاق و شهرستان‌های تکاب و سردشت استفاده از زنجیرچرخ در ایمن محورهای مواصلاتی الزامی است.

وی ادامه داد: با فعالیت بی‌وقفه راهداران در محورهای مواصلاتی چالدران بارش نزولات آسمانی باعث انسداد هیچ مسیری نشد و راهداران استان ۴٠ کیلومتر از این محورها را برف‌روبی کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در ٢۴ گذشته ٢٠ راهدار با هشت دستگاه ماشین‌آلات سبک‌وسنگین و با استفاده از ۵۵ تن شن و ماسه در جاده‌های استان به‌منظور جلوگیری از انسداد و لیزخوردن خودرو ها محورهای مواصلاتی استان را بازگشایی کردند.

دست‌نشان باتوجه‌به اهمیت ایمنی سفر خاطرنشان کرد: به دلیل تداوم بارش در محورهای مختلف استان، توصیه می‌شود همشهریان از تردد غیرضروری در مسیرهای برف‌گیر خودداری کرده و در صورت لزوم حتماً زنجیرچرخ همراه داشته باشند و از سالم‌بودن تجهیزات خودرو از جمله مه‌شکن، برف پاکن و سیستم گرمایشی مطمئن شوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در تشریح نحوه اطلاع از وضعیت راه‌ها گفت: کارشناسان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به‌صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شماره‌تلفن ۱۴۱ هستند و کاربران جاده‌ای می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن و سامانه ۱۴۱ به‌صورت آنلاین و از طریق دوربین‌های پایش تصویری استان که در اختیار کاربران نیز قرار می‌گیرد استفاده کنند.

خاطرنشان می‌شود رعایت سرعت مطمئنه و فاصله‌ طولی خودرو و نیز استفاده از زنجیرچرخ را در زمان بارش‌برف مورد توجه داشته باشند و از رانندگی با سرعت بالا و سبقت گرفتن در جاده‌های برفی و لغزنده، شدیداً بپرهیزند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=27410

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.