تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024

طرح جوانی جمعیت 570 خانواده را صاحب زمین کرد

  • کد خبر : 24206
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
طرح جوانی جمعیت 570 خانواده را صاحب زمین کرد

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز؛ محسن حمزه لو امروز در همایش اعطای زمین به خانوارهای طرح جوانی جمعیت، اظهار کرد: در راستای حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است در سال ۱۴۰۲ یک قطعه زمین به‌صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی […]

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز؛ محسن حمزه لو امروز در همایش اعطای زمین به خانوارهای طرح جوانی جمعیت، اظهار کرد: در راستای حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است در سال ۱۴۰۲ یک قطعه زمین به‌صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال اختصاص دهد.

وی افزود: در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برای ۵۷۰ متقاضی در آذربایجان غربی ۳۰۰ قطعه زمین مسکونی تخصیص‌یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی افزود: اراضی تخصیص‌یافته شامل ۲۵۰ قطعه در ارومیه، ۲۰ قطعه در مهاباد، ۲۰ قطعه در خوی و ۱۰ قطعه در چالدران بوده است.

وی عنوان کرد: متقاضیان دارای چهار فرزند، برای نام‌نویسی برای دریافت زمین رایگان به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن مراجعه کنند.

حمزه‌لو عنوان کرد: آذربایجان غربی رتبه دوم کشوری در تأمین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن را کسب کرده است.

وی عنوان کرد: در این راستا، اراضی موردنیاز برای ساخت ۱۸۵ هزار و ۲۴۲ واحد مسکونی در سطح استان تأمین و در سامانه ثبت شده است.

گفتنی است؛ حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با تصویب مجلس، آبان‌ماه 1400 توسط رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

بخش مهمی از این قانون واگذاری زمین رایگان به خانوار دارای سه فرزند و بیشتر است و با تأمین زمین، در مرحله اول اجرای این طرح، از عید غدیر تا قربان امسال، هفت هزار و ۵۰۰ خانوار زمین را دریافت کردند و مرحله دوم طرح نیز از روزهای گذشته شروع شده است.

در مرحله دوم واگذاری زمین به متقاضیان در قانون جوانی جمعیت، 20 هزار خانوار زمین دریافت می‌کنند که خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، مشمول این طرح هستند و قرار است این زمین‌ها ۱۰ روزه تحویل مشمولان شود.

بر اساس قانون جوانی جمعیت، دولت مکلف است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی حداکثر به میزان (۲۰۰ متر) برای ساکنین در روستاها یا شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر پس از تولد فرزند سوم و بیشتر به‌صورت فروش اقساطی با دو سال تنفس و هشت سال اقساط واگذار کند و سند مالکیت، پس از پرداخت آخرین قسط، ظرف حداکثر یک ماه، به مالکین تحویل داده می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=24206

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.