تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
در مهاباد رخ داد؛

شکستگی مکرر لوله آب در شهرک خانقاه مهاباد

  • کد خبر : 27985
  • ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
شکستگی مکرر لوله آب در شهرک خانقاه مهاباد
شهروندان شهرک خانقاه مهاباد با مشکل شکستگی مکرر لوله آب در ورودی این منطقه روبه‌رو هستند و این مشکل به‌صورت دوره‌ای اتفاق می‌افتد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «اروم نیوز» به نقل از پایگاه خبری هالان-۲۴؛ شهروندان شهرک خانقاه مهاباد با مشکل شکستگی مکرر لوله آب در ورودی این منطقه روبه‌رو هستند.

این مشکل که به‌صورت دوره‌ای اتفاق می‌افتد، علاوه بر ایجاد کمبود آب برای ساکنان، باعث تخریب آسفالت، ایجاد چاله در معابر، مشکلات ترافیکی برای رانندگان و هزینه‌های سنگین برای شهرداری شده است.

گروه مجهز اداره آب و فاضلاب تاکنون بیش از ۱۰ بار برای تعمیر این شکستگی به محل اعزام شده‌اند، اما هنوز نتوانسته‌اند راه‌حل قطعی برای این مشکل پیدا کنند.

یکی از ساکنان شهرک خانقاه مهاباد در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ گفت: بعضی‌اوقات، هفته‌ای دو بار این لوله تعمیر می‌شود و باعث می‌شود که خودروها نتوانند از این مسیر عبور کنند و مجبور باشند مسیر را تغییر دهند.

یکی از رانندگان تاکسی مسیر شهرک خانقاه مهاباد نیز گفت: ما هر روز در این مسیر رفت‌وآمد می‌کنیم که به‌دلیل کنده‌کاری، عدم عبور از این مسیر برخی از رانندگان خلاف قوانین رانندگی می‌کنند که این موضوع باعث به‌وجود آمدن مشکلات زیادی در این منطقه شده است.

مسعود امجدی مدیر امور آب و فاضلاب مهاباد در گفتگو با هالان-۲۴ گفت: هفته گذشته از طرف اداره امور آب و فاضلاب قطعی آب به شهرک خانقاه اعلام شد و علت این قطعی به دلیل انجام عملیات لازم برای مدیریت فشار و مصرف آب انجام شده بود.

وی افزود: علت اصلی شکستگی لوله در ورودی شهرک خانقاه، فشار اضافه در شبکه آب است و برای کاهش تراکم وقوع این مشکلات، گروه مجهز مدیریت شبکه در هفته گذشته به کنترل فشار آب پرداختند. امیدواریم با این تدابیر، دیگر شکستگی‌های مشابه در این منطقه رخ ندهد و در طرح‌های بهسازی و بازسازی آینده، منطقه موردتوجه قرار گیرد.

خاطرنشان می‌شود در شرایط کم‌آبی و خشک‌سالی، توصیه می‌شود که همه تلاش‌ها برای جلوگیری از هدررفت آب صورت گیرد. این موضوع به این معناست که باید تمام تلاش خود را برای حفظ و استفاده بهینه از منابع آب انجام داد.

شکستگی لوله همواره مشکلی است که پنهان می‌باشد، به علت اینکه درصد بسیاری زیادی از لوله‌های بخش تأسیسات در زیرزمین و مکان‌های غیرقابل‌دسترسی تعبیه می‌شوند هیچگاه نمی‌توان به آن‌ها دسترسی داشت و مورد بازرسی قرار دهیم.

شکستگی لوله یکی از مشکلات تأسیساتی می‌باشد که همواره به‌مرورزمان و به‌خاطر عوامل زیادی از جمله فشار بیش از اندازه به لوله، رسوب‌گذاری اتفاق می‌افتد.
در صورت تشخیص شکستگی لوله می‌توان به‌سرعت رفع کرد و ادامه کار انتقال آب انجام شود؛ ولی در صورت متوجه نشدن شکستگی لوله می‌تواند اثرات زیان‌باری را برای ساختمان و زیر ساخت‌ها داشته باشد که برای جلوگیری از خسارت زیاد باید اقدامات لازم جهت رفع مشکل انجام شود.

بدیهی است وقوع حوادث و اتفاقات در شبکه‌های آبرسانی منجربه هدر رفت آب می‌شود و آب تلف شده در این فرایند دارای ارزش اقتصادی بالایی بوده و می‌تواند ضررو‌زیان مالی قابل‌توجهی را متوجه شرکت آب و فاضلاب کند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=27985

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.