تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
رئیس اداره راه و حمل‌ونقل جاده‌ای چالدران گفت:

رانندگان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند

  • کد خبر : 27588
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۸:۲۵
رانندگان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند
رئیس اداره راه و حمل‌ونقل جاده‌ای چالدران گفت : باتوجه‌به کولاک شدید، برودت هوا و یخ‌بندان احتمال مسدودشدن بعضی از نقاط جاده‌های مواصلاتی چالدارن متصور است بنابراین از مردم درخواست می‌شود از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز» سید هادی باقرزاده حسینی رئیس اداره راه و حمل‌ونقل جاده‌ای چالدران در گفتگو با خبرنگار آذر سسی اظهار داشت: بارش برف و کولاک طی روزهای گذشته بخش‌هایی از جاده‌های مواصلاتی چالدران را مسدود کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه بارشی جدید که از روزهای گذشته وارد منطقه شده بود علاوه بر خوشحالی مردم و کشاورزان، باعث کندشدن ترددات در محورهای مواصلاتی و بین‌شهری و بعضی از روستاها شده است.

باقرزاده حسینی افزود: باتوجه‌به کولاک شدید، برودت هوا و یخ‌بندان احتمال مسدودشدن بعضی از نقاط جاده‌های مواصلاتی متصور است، از رانندگان محترم درخواست داریم از باز بودن محورهای مواصلاتی قبل از مسافرت اطمینان حاصل فرمایند.

وی تصریح کرد: به علت کولاک شدید تردد در محورهای مواصلاتی چالدران از وضعیت عادی خارج شده است که از مردم می‌خواهیم که بدون کسب اطلاع از وضعیت جاده‌های سفر نکنند و حتماً تجهیزاتی مانند زنجیرچرخ و همراه داشته باشند با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از سیستم گرمایشی خودرو اطمینان حاصل نمایند.

رئیس اداره راه و حمل‌ونقل جاده‌ای چالدران خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ مسیری مسدود نیست به‌غیراز محور چالدران – خوی که این محور نیز به دلیل کولاک شدید تردد به‌سختی امکان‌پذیر است و تیم‌های امدادرسانی در حال بازگشایی آن هستند.

وی افزود: محور چالدران – آواجیق نیز صبح امروز به روی رانندگان بازگشایی شده است؛ ولی در برخی از نقاط تردد با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

رئیس اداره راه و حمل‌ونقل جاده‌ای چالدران اشاره کرد: باتوجه‌به یخ‌زدگی سطح جاده‌ها از ابتدای بارش به کلیه مناطق حادثه‌خیز شن و نمک پاشیده شده است تا از خسارت‌های جانی و مالی پیشگیری گردد.

باقرزاده حسینی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به کولاک شدید عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در کلیه محورهای مواصلاتی شهرستان تا بازگشایی مجدد ادامه دارد و همکاران بنده به‌اتفاق امدادگران هلال‌احمر در محورهای مواصلاتی حضور دارند تا شاهد هیچ‌گونه حادثه در جاده‌های شهرستان چالدران نباشیم.

وی افزود: با همکاری و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر شهرستان چالدران توانستیم در محور مواصلاتی چالدران – خوی چندین خودروی سواری را رهاسازی کرده و باتوجه‌به احتمال مسدودشدن محور به ۶ نفر از سرنشینان در راه مانده متأثر از این برف و کولاک اسکان داده شد.

گفتنی است؛ شهرستان چالدران یکی از مرتفع‌ترین شهرستان‌های کشور واقع در شمال استان آذربایجان غربی، نقطه تلاقی کوه‌های زاگرس و آرارات است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=27588

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.