تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
ائمه جمعه آذربایجان غربی تأکید کردند:

حماسه ۹ دی، تجلی بصیرت و ولایت‌مداری مردم

  • کد خبر : 28323
  • ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
حماسه ۹ دی، تجلی بصیرت و ولایت‌مداری مردم
ائمه جمعه آذربایجان غربی در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهرهای مختلف این استان با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی سالروز تجلی بصیرت و ولایت‌مداری مردم بود، بر لزوم گرامیداشت هر چه شکوه این روز تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی امام‌جمعه ارومیه امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه این شهرستان، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) دارای ویژگی‌ها و خصوصیات ارزشمند اخلاقی و والایی است که اگر بتوان سیره حضرت را به‌خوبی برای مردم جهان ترسیم کرد الگوی مناسب و عملی در زندگی بانوان جهان است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه افزود: زن حتی تا حدود ۲۰۰ سال پیش در اروپا و غرب ارزش و جایگاهی نداشت؛ اما اسلام خط بطلانی بر این تفکر کشید.

قریشی با اشاره به حماسه بزرگ ملت در ۹ دی، گفت: سال ۸۸ اگرچه شاهد بیشترین مشارکت مردمی در انتخابات ریاست‌جمهوری بودیم؛ اما یک ضلع رقابت تحت‌تأثیر سیاست‌های تفرقه‌انگیزانه آمریکا و اسرائیل قرار گرفت و با پیش‌کشیدن مسئله تقلب مشارکت شیرین و گسترده را به کام ملت تلخ کرد.

وی هم چنین با تأکید بر اینکه باید زمینه مشارکت پرشور و حداکثری مردم در این انتخابات فراهم شود، گفت: رقابت‌های انتخاباتی باید سالم و اخلاق‌مدارانه باشد.

امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: امید است با برنامه‌ریزی‌های لازم شاهد حضور اقتدار آفرین مردم در انتخابات پیش‌رو باشیم.

۹ دی روز میثاق امت با ولایت و تجلی بصیرت مردم ایران اسلامی

امام‌جمعه موقت میاندوآب در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه امسال اشاره کرد و افزود: این انتخابات از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و حساس، تعیین‌کننده و تضمین پویایی و حرکت روبه‌جلو نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عادل گل حسینی با اشاره به بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات در هیئت‌های اجرایی و نظارت، اظهار کرد: این بررسی‌ها ادامه داشته و در نهایت طبق جدول زمان‌بندی نیز اسامی افراد دارای صلاحیت را اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه وظیفه خطیر و مهم در این زمینه بر عهده مردم است، تصریح کرد: این مردم هستند که باید بر اساس شاخص‌های کاندیدای اصلح که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب آن را اعلام کرده‌اند، فرد اصلح که در شأن نظام اسلامی، ولایت‌مدار، خدوم و شایسته را انتخاب کنند.

امام‌جمعه موقت میاندوآب با اشاره به اینکه رأی مردم تعیین‌کننده است، افزود: مردم باید فردی را انتخاب کنند که انقلابی و تأثیرگذار بوده و قدرت چانه‌زنی داشته باشد.

گل حسینی تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم دست‌به‌دست هم داده و انتخاباتی پرشور و باشکوه و در شأن نظام اسلامی برگزار کنیم.

امام‌جمعه موقت میاندوآب به فرارسیدن سالروز حماسه مردمی ۹ دی اشاره کرد و گفت: پرچم‌دار حرکت مردمی ۹ دی، مردم بصیر و انقلابی آذربایجان بودند که همواره پشتیبانی و حمایت خود از نظام و انقلاب اسلامی را اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۹ دی روز میثاق امت با ولایت و تجلی بصیرت مردم ایران اسلامی است، افزود: دشمن در فتنه ۸۸ با برنامه‌ریزی وسیع و گسترده آمده بود تا به ولایت، نظام و انقلاب ضربه بزند اما مردم بصیر و انقلابی ایران اسلامی در ۹ دی آتش فتنه ۸۸ را خاموش کردند و این موضوع باید برای نسل امروز تبیین شود.

حضور در انتخابات بسیار مهم و ضروری است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه پلدشت با اشاره به سالروز حماسه ۹ دی و روز بصیرت، اظهار کرد: سالروز گرامیداشت حماسه ۹ دی در شرایطی برگزار می‌شود که دشمن شکست‌خورده و در برنامه‌های خود ناکام مانده است.

امام‌جمعه پلدشت با بیان اینکه در حماسه ۹ دی، دست قدرت الهی دیده شد، گفت: ملت با حضور خود در صحنه‌های مختلف خط بطلانی بر نقشه‌های شوم دشمنان کشیده‌اند.

وی تصریح کرد: مردم در حماسه ۹ دی نشان دادند که پشتیبان ولایت و رهبری هستند.

طالبی در ادامه افزود: ملت بابصیرت ایران در لحظات حساس وارد میدان شده و نقشه‌های شوم دشمنان را نقش‌برآب می‌کند.

برای انتخابات با مشارکت بالا و رقابتی همه باید تلاش کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه امسال اشاره کرد و افزود: کارکرد انتخابات در مهار مثلث «دیکتاتوری، هرج‌ومرج، و ناامنی» است و شکی نیست که هر نظام سیاسی در معرض آفت استبداد یا هرج‌ومرج یا مخدوش‌شدن امنیت اجتماعی و ملی در مواجهه با مخاطراتی از این قسم، توسل به مشارکت مردم در قالب انتخابات، از سالم‌ترین و پایدارترین راه‌های پیشگیری است.

امام‌جمعه چهاربرج گفت: در کلام رهبری، «حل مشکلات کشور، به قانون‌گذاری مناسب و حضور مدبرانه مجلس نیاز دارد.» که با این تعبیر، انتخابات مشارکتی و رقابتی به‌عنوان وجه شاخص دموکراسی، نه فقط میزانی برای دسته‌بندی نظام سیاسی ایران، بلکه ابزاری برای گره‌گشایی از فروبستگی‌ها و حل مشکلات جاری، هم در سطح مجلس شورای اسلامی و هم در سطح مجلس خبرگان است.

امام‌جمعه چهاربرج تصریح کرد: تمام مسئولان، صاحب‌منصبان و متنفذانی که می‌توانند اصول چهارگانه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را در انتخابات تأمین و تشدید کنند باید به شکلی ملموس و قابل‌رؤیت بر حجم کمی و کیفی اقدامات خود بیفزایند تا این اصول، ذیل راهبرد اساسی جذب حداکثری و دفع حداقلی به چشم آمده و هم فعالان سیاسی و عموم مردم را به مشارکت قوی در انتخابات دلگرم و متقاعد کند.

جلالی هم چنین به فرارسیدن سالروز حماسه ۹ دی اشاره کرد و افزود: ۹ دی، روز خیزش مردم انقلابی و بصیر ایران علیه سنگین‌ترین فتنه تاریخ انقلاب بود.

وی با بیان اینکه ۹ دی به معنای واقعی کلمه یوم‌الله بود، گفت: ۹ دی جزو ایام‌الله به معنی حقیقی کلمه بود که دشمنان را مأیوس از شکست‌دادن انقلاب کرد.

امام‌جمعه چهاربرج به عشق مردم ایران به اهل‌بیت (ع) و امام حسین (ع) اشاره و تصریح کرد: به برکت ۹ دی بود که بسیاری از معارف انقلاب بازخوانی شد و نسل سوم و چهارم انقلاب با تاریخ انقلاب و گذشته برخی از افراد آشنا شد.

جلالی از ۹ دی به‌عنوان یک شاخص و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی نام برد و اظهار کرد: ۹ دی باید زنده بماند و یادش گرامی داشته شود و این گرامیداشت نیز در کنار شعار باید از جنس شعور، تبیین و بصیرت‌افزایی باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=28323

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.