تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
فرماندار شهرستان بوکان:

حل مشکلات روستاها باید اولویت دهیاران باشد

  • کد خبر : 27507
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۸:۲۶
حل مشکلات روستاها باید اولویت دهیاران باشد
فرماندار بوکان دهیاران را بازوان توانمند دولت در روستاها دانست و از آنان خواست که در حل مشکلات روستاها نقش مهمی ایفا کنند.

به گزارش اروم نیوز به نقل از بوکان هه‌وال؛ فرماندار بوکان در حاشیه جلسه دهیاران اظهار داشت: دهیاران به‌عنوان نماینده و بازوان توانمند دولت و نظام در روستاها باید نقش مهمی در حل مشکلات مردم داشته باشند و پیگیری مسائل روستائیان در اولویت کارشان قرار گیرد.

خشایار صنعتی فرماندار شهرستان بوکان در نشست مشورتی دهیاران بخش مرکزی که باهدف بررسی و حل مشکلات دهیاری‌ها برگزار شد افزود: دهیاران باید با بخش خصوصی برای جذب سرمایه‌گذار و اشتغال در روستاها تلاش مضاعف کنند.

وی افزود: انتظار ما از دهیاران فعالیت مداوم و پیگیری مصوبات پروژه‌های محرومیت‌زدایی مقام عالی استان تا حصول نتیجه است و جریان دهیاری به‌عنوان یک مدل نوین در مدیریت محلی، خدمت و سازمان‌دهی دهیاران را نشان داده است.

فرماندار بوکان افزود: نهضت خدمت‌رسانی همه‌جانبه به روستاها در دولت سیزدهم جان تازه‌ای گرفته و دهیاران با استفاده از دستورالعمل‌ها و همت مضاعف خود می‌توانند در توسعه روستاها ایفاگر نقش بی‌بدیل باشند وی تسلط دهیاران بر قوانین و مقررات مربوط به مدیریت روستایی و نیز مطالبه‌گری اهالی، مسئولیت‌پذیری، قانون‌مداری و پیگیری جهادی را از مهم‌ترین وظایف دهیاران ذکر کرد.

فرماندار بوکان در ادامه بیان داشت: دهیاران باید در انجام امور مردم کوشا باشند و همچنین با دوری از منازعات جناحی و سیاسی، عمران و آبادانی روستا را در اولویت کاری خود قرار دهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بوکان در ادامه افزود: دهیاران نقش تأثیرگذاری در رشد و بالندگی و توسعه سکونتگاه‌های روستایی دارند و با ارائه خدمات مطلوب به مردم به‌ویژه اقشار ضعیف و محروم و تلاش برای برقراری عدالت و پیشرفت باعث ارتقای سطح زندگی مردم شوند.

وی گفت: باتوجه‌به عوامل توسعه و آبادانی روستاها که به‌عنوان چهره هر منطقه بشمار می‌روند شاهدیم که رشد و آبادانی همواره در گرو تلاش آن دسته از افرادی است که در جهت پیشرفت همه‌جانبه این آب‌وخاک همت گمارده‌اند.

فرماندار بوکان در این جلسه از فعالیت‌های عمرانی انجام‌گرفته در روستاهای بخش مرکزی در سال جاری تقدیر نمود و گفت: باتوجه‌به نهضت محرومیت‌زدایی در روستاها در سال جاری، بیشترین مبالغ اعتبارات کارگروه برنامه‌ریزی در راستای عمران روستاها صورت‌گرفته است.

وی همچنین در ادامه سخنان خود به انتخابات و نقش دهیاران در مشارکت مسئولانه در انتخابات اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین رویداد سیاسی امسال انتخابات است و رهبر معظم انقلاب فرمودند، چهاراصل و راهبرد که در انتخابات باید مدنظر باشد امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت در انتخابات است در این راستا بایستی زمینه حضور حداکثری در انتخابات پرشور را ایجاد کنیم و در بحث مشارکت، همه مردم و مسئولین باید پای‌کار باشند

صنعتی در پایان راجع به تلاش دهیاران به‌عنوان نمایندگان دستگاه حاکمیتی بخشداری‌ها در روستاها به جلب مشارکت اهالی روستاها در انتخابات سال جاری اشاره کرد و گفت: دهیاران در خصوص رعایت آیین‌نامه‌ها و قوانین انتخاباتی پیشرو باید بیش‌ازپیش اهتمام ورزند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=27507
  • نویسنده : خ ح

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.