تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

توسعه زنجیره‌های تولید در اولویت جهاد کشاورزی است

  • کد خبر : 28204
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
توسعه زنجیره‌های تولید در اولویت جهاد کشاورزی است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: توسعه زنجیره‌های تولید گوشت مرغ، باعث کاهش مشکلات تولید این کالای اساسی می‌شود؛ ازاین‌رو یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، خسرو شهبازی عصر امروز در جریان بازدید از زنجیره تولید یکپارچه گوشت مرغ در میاندوآب، اظهار کرد: آذربایجان غربی یکی از قطب‌های مهم تولید گوشت مرغ در کشور محسوب شده و تأمین‌کننده مرغ موردنیاز استان‌های هم‌جوار از جمله آذربایجان شرقی نیز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه توسعه زنجیره‌های تولید یکی از اولویت‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی است، افزود: توسعه زنجیره‌های تولید گوشت مرغ، باعث کاهش مشکلات تولید این کالای اساسی می‌شود و لذا این مهم از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی به شمار می‌رود.

مدیر زنجیره تولید یکپارچه گوشت مرغ اروم گوهر دانه میاندوآب نیز در این بازدید با ارائه گزارشی از این واحد تولیدی و سایر واحدهای تابعه این زنجیره تولیدی، اظهار کرد: زنجیره تولید یکپارچه گوشت مرغ اروم گوهر دانه میاندوآب در سال ۱۴۰۲ به‌عنوان تولیدکننده نمونه ملی انتخاب شده است.

عزیز حسینی افزود: زنجیره تولید یکپارچه گوشت مرغ اروم گوهر دانه میاندوآب دارای شش واحد مرغ مادر با ظرفیت ۲۵۰ هزار قطعه، یک واحد پرورش مرغ نژاد ایرانی آرین به ظرفیت ۱۲۰ هزار قطعه و واحدهای پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه است.

وی گفت: کشتارگاه سیمین بال نیز با ظرفیت شش هزار قطعه در ساعت، کارخانه جوجه‌کشی با ظرفیت ۱۲ میلیون قطعه، کارخانه تولید خوراک طیور با ظرفیت تولید سالانه ۶۰ هزار تن، کارخانه ذرت خشک کنی و سیلوی ذخیره غلات با ظرفیت ۱۵ هزار تن ذرت دانه‌ای و فارم تحقیقاتی و پژوهشی از دیگر بخش‌های زنجیره تولید یکپارچه گوشت مرغ اروم گوهر دانه است.

حسینی به نقش این واحد تولیدی در امر اشتغال‌زایی و تولید گوشت مرغ اشاره و تصریح کرد: این واحد موجب رونق بخشیدن به تولید گوشت مرغ در شهرستان میاندوآب و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۶۰۰ نفر شده است.

در این بازدید، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی را معاون بهبود تولیدات دامی سازمان و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب همراهی می‌کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به‌منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات زنجیره تولید مرغ اروم گوهر دانه و نظارت بر روند تولید و عرضه گوشت مرغ از بخش‌های مختلف این زنجیره بازدید کرد.

شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی با دارابودن ۳۷ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۷۰۰ هزار قطعه و ۲ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۹۵ هزار قطعه و یک کارخانه جوجه‌کشی با ظرفیت تولید ۱۲ میلیون عدد تخم‌مرغ نطفه‌دار در سال یکی از شهرستان‌های مهم استان در پرورش طیور و تولید تخم‌مرغ است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=28204

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.