تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024

تفرجگاه بند ارومیه گردشگاهی زیبا با جاده‌های نامناسب

  • کد خبر : 27557
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
تفرجگاه بند ارومیه گردشگاهی زیبا با جاده‌های نامناسب
روستای بند ارومیه یکی از مناطق گردشگری این شهر است که با برخورداری از طبیعتی چشم‌نواز، جذابیت‌های بسیاری برای بازدیدکنندگان دارد اما جاده‌های این روستا در وضعیت نامناسبی قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز» به نقل از درناسسی روستای بند ارومیه یکی از مناطق گردشگری و پر رفت‌وآمد این شهر است که با برخورداری از طبیعتی چشم‌نواز، جذابیت‌های بسیاری برای بازدیدکنندگان دارد. این روستا در کنار رودخانه شهرچای به‌صورت خطی استقرار و امتدادیافته و قدمت قدیمی دارد، تفرجگاه‌های حاشیه رودخانه، چشم‌انداز کوهستان، تفرجگاه زمستانی بند، دریاچه پشت سد شهرچای و مسجد روستای بند از دیگر جاذبه‌های دیدنی این روستا محسوب می‌شوند.

باتوجه‌به گزارش مخاطبان درناسسی متأسفانه جاده‌های منتهی به روستای بند در وضعیت نامناسبی قرار دارند و  این جاده‌ها نه از آسفالت مناسب برخوردار است و نه سرعت‌گیرهای آن‌ها مطابق با ضوابط و استانداردهای لازم هستند. این موضوع باعث ایجاد مشکلات و خطراتی برای رانندگان و مسافران می‌شود.

در جاده‌های منتهی به روستای بند، سرعت‌گیرهایی که برای کنترل سرعت رانندگان نصب شده‌اند، نه‌تنها مطابق استاندارد و مجاز نیستند، رنگ‌آمیزی مناسبی نشده‌اند و برخی از آن‌ها به شکلی غیرقابل‌تشخیص و نامنظم قرار گرفته‌اند که می‌تواند باعث آسیب‌های جدی به خودروها و رانندگان شود.

به گفته برخی از ساکنان روستای بند، این مشکل از سال‌ها پیش وجود داشته و تاکنون هیچ اقدام جدی برای رفع آن انجام نشده است و اهالی منطقه، از مسئولان خواستار توجه ویژه به این موضوع هستند و از آن‌ها می‌خواهند که با اصلاح جاده‌ها و نصب سرعت‌گیرهای مناسب، امنیت و آسایش رانندگان و گردشگران را تأمین کنند. آنان معتقدند که با بهبود وضعیت جاده‌های روستای بند، می‌توان از جذابیت و ارزش گردشگری این روستا بیشتر بهره برد و در توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه کمک کرد.

لازم به یادآوری است باتوجه‌به اهمیت راه‌های روستایی به‌عنوان شبکه حیاتی در ارتباط با جوامع روستایی و نقش آن در اقتصاد و توسعه مناطق روستایی، موضوعاتی مرتبط با سرعت‌گیرها و مشکلات و ایرادات آنها نیازمند توجه و حل‌وفصل جدی است.

یکی از مسائل مهمی که در بسیاری از راه‌های روستایی مشاهده می‌شود، غیراستاندارد در سرعت‌گیرها است. این سرعت‌گیرها، اگر به‌صورت صحیح و با استانداردهای مربوط به کار نرفته باشند، می‌توانند مشکلات زیادی برای رانندگان ایجاد کنند. بسیاری از سرعت‌گیرها در مسیر تفرجگاه بند ارومیه به‌درستی نصب نشده‌اند و عملکرد ناصحیحی دارند و این موضوع می‌تواند باعث افزایش خطرات حوادث و صدمات جانبی شود.

عدم رنگ‌آمیزی و نبود علائم مناسب از دیگر موارد و مشکلات این جاده است به طوری که بسیاری از سرعت‌گیرها به‌درستی رنگ‌آمیزی نشده و علائم مناسبی برای رانندگان ندارد و این موضوع باعث کاهش قابلیت رؤیت و اطلاع‌رسانی به رانندگان در هنگام شب می‌شود. باتوجه‌به موارد فوق، ضرورت اقدامات فوری و تصمیمات مؤثر در زمینه تعمیرات و به‌روزرسانی سرعت‌گیرها و نیز تدابیر مناسب برای رنگ‌آمیزی و آگاهی صحیح آنها احساس می‌شود. همچنین، توجه به شکایات و نظرات رانندگان در خصوص مشکلات موجود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در مجموع، افزایش هماهنگی میان ارگان‌ها و مسئولان شهری، توجه به نظرات و نیازهای اهالی، و اجرای برنامه‌های جدی و عملی در زمینه‌های عمرانی، حمل‌ونقل، و محیط‌زیست می‌تواند به بهبود و بهسازی شرایط زندگی در روستای گردشگری بند کمک کند.

گزارش از رقیه وکیلی

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=27557

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.