• امروز : جمعه - ۵ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : 11 - محرم - 1448
  • برابر با : Friday - 26 June - 2026
امام جمعه ارومیه:

بیانات رهبری فصل‌الخطاب تفاهم‌نامه ایران و آمریکا است

  • کد خبر : 309152
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۵ - ۱۳:۵۷
بیانات رهبری فصل‌الخطاب تفاهم‌نامه ایران و آمریکا است
امام جمعه ارومیه با تأکید بر فصل‌الخطاب بودن فرمایشات رهبری در مورد تفاهم هسته‌ای، هرگونه اتهام‌زنی و بدبینی میان جناح‌ها را خواست دشمن برای تضعیف وحدت ملی دانست و نسبت به دامن‌زدن به فضای تفرقه هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز»، حجت‌السلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد با تأکید بر اینکه فرمایشات رهبری در مورد تفاهم‌نامه ایران و آمریکا فصل‌الخطاب است اظهارکرد: هرگونه تندروی و افراط‌گری در مواجهه با این توافق محکوم است و این تفاهم نه عالی و نه خیانت است؛ آمریکا شکست خورد و تن به تفاهم داد، اما این به معنای عالی بودن آن نیست.

امام جمعه ارومیه با تأکید بر جایگاه رفیع رهبر معظم انقلاب، فرمایشات ایشان را «فصل‌الخطاب» دانست و خاطرنشان کرد: برخی جریان‌ها با گزینشی خواندن بیانات رهبری، تنها به بخش‌هایی از آن توجه کرده و از کنار سایر نکات عبور می‌کنند.

وی تصریح کرد: یک عده از پیام رهبری فقط قسمت علی‌الاصول را گرفته‌اند و پیش می‌روند و عده‌ای دیگر فقط صدور اجازه را مد نظر قرار داده‌اند؛ در حالی که باید مجموعه بیانات ایشان مبنای قضاوت قرار گیرد.

قریشی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه تحلیلی واقع‌بینانه از ماهیت تفاهم، آن را نه «عالی» و نه «خیانت» توصیف کرد و گفت: واقعیت این است که آمریکا در این مذاکرات شکست خورد و تن به تفاهم داد، اما این پیروزیِ کامل و بی‌نقص نیست که آن را عالی بنامیم؛ از سوی دیگر، نسبت دادن خیانت به تیم مذاکره‌کننده نیز نه تنها انصاف نیست، بلکه مصداق بارز تهمت و بدبینی است.

امام جمعه ارومیه با هشدار نسبت به دامن‌زدن به فضای بدبینی و اتهام‌زنی در جامعه، تأکید کرد: این دقیقاً همان خواست دشمنان برای تضعیف وحدت ملی است: مراقب باشیم که همدیگر را متهم نکنیم. این خواسته دشمن است که ما نسبت به هم بدبین شویم. دشمن از اختلاف‌افکنی بین نیروهای انقلاب بیشترین بهره را می‌برد.

وی در ادامه با اشاره به جریان‌های تندرو که شباهت آشکاری به جریان خوارج در صدر اسلام دارند، خاطرنشان کرد: یک عده تندرو شده‌اند و همانند خوارج از امام خود جلو زدند؛ همان‌گونه که خوارج به امام علی(ع) اعتراض کردند که چرا با معاویه صلح کردی؟ امروز نیز برخی با همان منطق، بدون درک شرایط پیچیده بین‌المللی، به ساده‌انگاری و اتهام‌زنی روی آورده‌اند.

امام جمعه ارومیه در پایان با دعوت به انسجام حول محور رهبری، از همه جناح‌ها خواست که به رهبری و مسئولان نظام اعتماد کنند و در عین حال به مسئولان نیز تذکر داد که در اظهارنظرهای خود دقت و وسواس بیشتری به خرج دهند.

قریشی گفت: مسئولان هم مراقب حرف‌زدن‌های خود باشند؛ چرا که هر سخنی در این شرایط می‌تواند بهانه‌ای برای سوءاستفاده دشمنان شود. پیام رهبری باید ما را منسجم کند، نه پراکنده.

انتهای خبر/ و

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=309152

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.