تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024

اهداء 30 سری جهیزیه به نوعروسان شاهین‌دژ

  • کد خبر : 16217
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
اهداء 30 سری جهیزیه به نوعروسان شاهین‌دژ

به گزارش اروم نیوز، فرهاد حبیبی، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهین‌دژ در حاشیه مراسم اهدای 30 سری، جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این نهاد، توجه به نهاد خانواده را یکی از اولویت‌های مهم کمیته امداد در راستای خدمت به مددجویان و نیازمندان اعلام کرد. فرهاد حبیبی با تأکید بر لزوم شناسایی نیازمندان، بیان […]

به گزارش اروم نیوز، فرهاد حبیبی، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهین‌دژ در حاشیه مراسم اهدای 30 سری، جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این نهاد، توجه به نهاد خانواده را یکی از اولویت‌های مهم کمیته امداد در راستای خدمت به مددجویان و نیازمندان اعلام کرد.

فرهاد حبیبی با تأکید بر لزوم شناسایی نیازمندان، بیان داشت: روش شناسایی نیازمندان از طریق گروه‌های مردمی، جهادی و مساجدی است که عمدتاً در مناطق حاشیه شهرها مستقر هستند.

او با بیان اینکه، هیچ نوعروسی در صف انتظار جهیزیه در شاهین‌دژ نیست، گفت: جهیزیه اهداییُ شامل پنج کالای اساسی و ضروری زندگی مانند تلویزیون، اجاق‌گاز، یخچال‌فریزر، جاروبرقی، ماشین لباسشویی تمام‌اتوماتیک بوده که از منابع اعتبار کمیته امداد تأمین شده است.

حبیبی گفت: ارائه خدمات اشتغال به زوج‌های جوان، مستعد طرح‌های اشتغال، ارائه مشاوره شغلی، استعدادسنجی، حرفه‌آموزی، کاریابی، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و همچنین در اولویت قراردادن پرداخت تسهیلات مسکن به مددجویان از دیگر اقدامات این نهاد است.

او همچنین گفت: باهدف افزایش ازدواج‌های پایدار و ترویج سبک زندگی اسلامی و کاهش آمار طلاق، کارگاه‌های مختلف آموزشی با موضوعاتی نظیر آئین همسرداری، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی اسلامی، فرزندپروری و اخلاق در خانواده برای زوج‌های جوان برگزار و خدمات مشاوره قبل و بعد از ازدواج باهدف ازدواج آگاهانه و تشکیل زندگی پایدار برای ترغیب جوانان به ازدواج و تحکیم خانواده ارائه می‌شود.

حبیبی در ادامه گفت: ارائه خدمات اشتغال به زوج‌های جوان مستعد طرح‌های اشتغال اعم از ارائه مشاوره شغلی، استعدادسنجی، حرفه‌آموزی، کاریابی، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و همچنین در اولویت قراردادن پرداخت تسهیلات به زوج‌های جوان از دیگر اقدامات این نهاد است.

امام‌جمعه شهرستان شاهین‌دژ نیز، خانواده را از مقدس‌ترین بناها در جامعه اسلامی دانست و راهکار رسیدن به یک زندگی پویا را رعایت اخلاق عنوان کرد و گفت: زن و مرد باید در زندگی خوش‌اخلاق باشند چرا که لازمه یک زندگی موفق مدیریت کلامی است.

حجت‌الاسلام علی مرادی با بیان اینکه، مردان وظیفه مدیریت بحران خانواده و زنان وظیفه آرامش بخشی به بنیان خانواده را عهده‌دار هستند، بر لزوم ساده‌زیستی و کاهش توقعات توسط همسران تأکید کرد و گفت: باید الگوی زنان و مردان مسلمان مولای متقیان امیرالمؤمنین باشد.

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=16217

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.