تاریخ : یکشنبه, 30 اردیبهشت , 1403 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
رئیس اداره مخابرات پیرانشهر خبر داد:

اجرای عملیات توسعه فیبر نوری در پیرانشهر

  • کد خبر : 27701
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
اجرای عملیات توسعه فیبر نوری در پیرانشهر
رئیس اداره مخابرات پیرانشهر گفت: امسال برای بهبود کیفیت ارتباط و افزایش پایداری سرویس‌ها، ۱۳ هزار و 500‌ متر فیبر کشی، تا پهنای باند ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه در شهرستان اجرایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی« اروم نیوز» امین حاجی عباسی رئیس شبکه مخابرات پیرانشهر در گفتگو با خبرنگار روژنیوز، اظهار کرد: شروع واگذاری سرویس‌های اینترنت پرسرعت و تلفن بر بستر فیبر نوری آغاز شده است.

رئیس شبکه مخابرات در ادامه بیان کرد: در سال جاری جهت بهبود کیفیت ارتباط و افزایش پایداری سرویس‌ها، ۱۳ هزار و پانصد متر فیبرکشی در قالب طرح نجما شرکت مخابرات جهت ارائه سرویس ftth تا پهنای باند ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه در شهرستان اجرایی شده است.

وی در ادامه گفت: تمام متقاضیان مناطق خیابان عدالت و معابر منتهی به آن، نقطه A و C و کوی انتظاری می‌توانند جهت بهره‌مندی از سرویس‌های مزبور به امور مشترکین اداره مخابرات شهرستان مراجعه کنند.

حاجی عباسی در پایان گفت: در سال آینده نقاط مختلف شهر در برنامه توسعه این سرویس خواهند بود.

یادآور می‌شود پیرانشهر، شهری در استان آذربایجان‌غربی ایران، شاهد تحولات بزرگی در بخش زیرساخت‌های ارتباطی خود است. یکی از این تغییرات مهم، توسعه و استفاده از فناوری فیبر نوری بوده که انقلابی در ارتباطات و دسترسی به اینترنت پرسرعت برای ساکنان این شهر به ارمغان آورده است.

با گسترش پروژه‌های فیبر نوری، پیرانشهر توانسته است پایه‌های مستحکمی را در عرصه دیجیتال و اطلاعات برای آینده بنا نهد. فنّاوری فیبر نوری که از پرتوهای نور برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کند، بستری پایدار و مقاوم در برابر تداخلات محیطی فراهم می‌کند و سرعت‌های بسیار بالایی را برای انتقال داده‌ها ارائه می‌کنند.

این زیرساخت، دسترسی به خدمات آنلاین مانند آموزش مجازی، تجارت الکترونیک، خدمات بهداشتی و درمانی دیجیتال و حتی گردشگری الکترونیک را تسهیل می‌بخشد. به‌ویژه در دورانی که جهان با همه‌گیری‌ها مواجه شده، اهمیت زیرساخت‌های قوی ارتباطی بیش‌ازپیش آشکار است.

مسئولان دولتی با سرمایه‌گذاری در این بخش، امیدوارند تا پیرانشهر را به یکی از نقاط پیشرو در استان در زمینه دسترسی به اینترنت و فنّاوری تبدیل کنند. از جمله اهداف این پروژه‌ها، کاهش شکاف دیجیتال بین این شهر و شهرهای بزرگ‌تر، جذب سرمایه‌گذاری، ارتقای کیفیت زندگی مردم و توسعه اقتصادی است.

علاوه بر این، امکان افزایش اشتغال به‌واسطه توسعه کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری نیز از دیگر مزایای قابل‌توجه این پیشرفت است. با وجود این فناوری نوین، شبکه‌های ارتباطی در پیرانشهر قادر خواهند بود به تقاضاهای فزاینده کاربران برای خدمات داده‌ای پاسخ دهند که این موضوع به نوبه خود می‌تواند موتور محرکه‌ای برای نوآوری‌های بعدی باشد.

رشد فیبر نوری در پیرانشهر نشان‌دهنده یک گام بزرگ به سمت مدرنیزاسیون و دیجیتالی‌شدن است، فراهم‌کردن امکانات گسترده‌تر برای شهروندان و ایجاد فرصت‌های جدیدی برای رشد و پیشرفت در همه ابعاد زندگی مردم این شهراست.

یکی از اصلی‌ترین استفاده‌های فیبر نوری، ارتباطات انتقال داده است. از زمانی که فیبر نوری وارد عرصه فنّاوری مخابرات شد، سرعت و قدرت ارتباطات به طرز چشمگیری افزایش‌یافته است. این فناوری با سرعت‌های بالا و قدرت انتقال داده بالا، جایگزین مناسبی برای سیم‌کشی‌های مسی یا مخابرات بی‌سیم شده است.

توسعه شبکه مخابرات نیز موضوعی بسیار جذاب و حیاتی است، زیرا باتوجه‌به درحال‌رشد بودن تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت و همچنین نیاز روبه‌افزایش به انتقال داده‌ها، یک شبکه مخابرات پایدار، قوی و پرقدرت ضروری است. این نیازمندی‌ها مختص به شبکه‌های مخابراتی نیستند؛ بلکه شامل زیرساخت‌های ارتباطاتی، مدیریت داده، امنیت و سیاست‌های مرتبط نیز می‌شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=27701

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.