تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

۸۲۵ هزار تن گندم از مزارع آذربایجان غربی برداشت می‌شود / افزایش ۲۰ درصدی تولید در گندمزارهای استان

  • کد خبر : 9823
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
۸۲۵ هزار تن گندم از مزارع آذربایجان غربی برداشت می‌شود / افزایش ۲۰ درصدی تولید در گندمزارهای استان

خسرو شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اینکه حدود یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی در استان وجود دارد، اظهار کرد: از این میزان سالانه حدود ۸۲۰ هزار هکتار زیر کشت می‌رود. وی تصریح کرد: از ۸۲۰ هزار هکتار زیر کشت در استان حدود ۳۹۴ هزار هکتار زیر کشت گندم رفته که […]

خسرو شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اینکه حدود یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی در استان وجود دارد، اظهار کرد: از این میزان سالانه حدود ۸۲۰ هزار هکتار زیر کشت می‌رود.

وی تصریح کرد: از ۸۲۰ هزار هکتار زیر کشت در استان حدود ۳۹۴ هزار هکتار زیر کشت گندم رفته که از این میزان ۲۹۰ هزار هکتار اراضی دیم و ۱۰۴ هزار هکتار اراضی آبی را تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه، مبارزه با آفات در ۱۹۹ هزار هکتار از اراضی گندم از جمله اقدامات این سازمان در طول سال جاری بود، عنوان کرد: مبارزه با علف‌های هرز و اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در استان است.

وی با اشاره به اینکه سن گندم یکی از مهم‌ترین آفات گندم‌زارها به شمار می‌رود، اظهار کرد: اگر با این آفت به‌موقع مبارزه نشود به مرحله پوره رسیده و جمعیت آن ۷۰ برابر شده و خسارت وارده می‌تواند تا ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند.

شهبازی تصریح کرد: امسال ۱۲۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای استان آذربایجان غربی مبارزه با آفت سن گندم صورت‌گرفته است.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۶۷۳ هزار تن گندم از اراضی استان برداشت شد که از این میزان حدود ۴۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد.

شهبازی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود، در سال جاری زراعی بیش از ۸۲۵ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت و تولید شود، بیان کرد: تولید گندم از مزارع استان ۲۰ درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: شورای قیمت‌گذاری نرخ هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان را برای قیمت خرید تضمینی گندم تصویب کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=9823

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.