تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024
رئیس مرکز بهداشت میاندوآب:

۶۳ هزار نفر میاندوآبی غربالگری فشارخون و دیابت شدند

  • کد خبر : 27555
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
۶۳ هزار نفر میاندوآبی غربالگری فشارخون و دیابت شدند
رئیس مرکز بهداشت میاندوآب گفت: تاکنون حدود ۶۳ هزار نفر از جمعیت هدف در این شهرستان تحت غربالگری دیابت و فشارخون بالا قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز»، فیروز تقوی در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی غربالگری دیابت و فشارخون، اظهار کرد: طرح بسیج ملی غربالگری و بیماریابی دیابت و فشارخون بالا هم‌زمان با سراسر کشور در میاندوآب نیز از ۲۰ آبان تا ۱۵ دی امسال در حال اجرا است.

رئیس مرکز بهداشت میاندوآب افزود: در راستای اجرای این طرح همه افراد بالای ۱۷ سال از نظر فشارخون و قند خون و عوامل خطر ابتلا به این بیماری‌ها بررسی شده و در صورت تشخیص بیماری، اقدامات بعدی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در میاندوآب ۱۴۰ هزار نفر جمعیت هدف و مورد انتظار اجرای طرح ملی غربالگری دیابت و فشارخون است، گفت: تاکنون حدود ۶۳ هزار نفر از جمعیت هدف در این شهرستان تحت غربالگری دیابت و فشارخون بالا قرار گرفته‌اند.

تقوی اظهار کرد: بیماری دیابت و فشارخون بالا به همراه سرطان و بیماری‌های مزمن تنفسی و عوامل خطر شامل کم‌تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف الکل و دخانیات مهم‌ترین عامل مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر هستند.

رئیس مرکز بهداشت میاندوآب با اشاره به اینکه تمامی مراکز جامع شهری، روستایی و پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت، ایستگاه‌های سیار و مراکز دولتی و خصوصی در این طرح مشارکت دارند، اظهار کرد: از همه افراد به‌ویژه افراد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای تقاضا داریم تا به نزدیک‌ترین مرکز مراجعه و به‌صورت رایگان در این طرح مشارکت کرده و از وضعیت خود مطلع شوند.

میاندوآب، شهری با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و کریدور شمال غرب کشور بوده و پل ارتباطی بین استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و زنجان به شمار می‌رود و از جایگاه بسیار مهمی نیز در منطقه برخوردار است.

در سال ۱۴۰۰ دو بخش مرحمت‌آباد و باروق با تفکیک از شهرستان میاندوآب به شهرستان‌های چهاربرج و باروق ارتقا یافتند و هم اکنون میاندوآب دارای دو بخش مرکزی و بکتاش است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=27555

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.