تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی خبر داد:

۶۲ میلیون تردد بین استانی در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 61997
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
۶۲ میلیون تردد بین استانی در آذربایجان غربی
مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از ثبت بیش از ۶۲ میلیون تردد بین استانی در مبادی ورودی و خروجی استان طی یک ماه گذشته خبر داد.

ایرج دست‌نشان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز»، اظهار داشت: براساس آمار مرکز مدیریت راه‌های استان و نظارت سامانه‌های حمل و نقل هوشمند، در خرداد ماه سال جاری بیش از ۶۲ میلیون تردد در مبادی ورودی و خروجی استان ثبت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: بیشترین تردد با میانگین روزانه ۲۶ هزار و ۲۱۱ وسیله نقلیه در محور ارومیه – سلماس ثبت شده است. همچنین، بیشترین تخلفات رانندگی نیز مربوط به خودروهای شخصی در محور ارومیه – مهاباد بوده است.

دست‌نشان خاطرنشان کرد: در خرداد ماه سال جاری، نزدیک به ۵۳ هزار مورد تخلف مختلف در محورهای مواصلاتی استان توسط دوربین‌های ثبت تخلف ثبت شده است. از این تعداد، تجاوز از سرعت مجاز با بیش از ۵۲ هزار مورد بیشترین نوع تخلف بوده است، این موضوع نیازمند توجه ویژه در زمینه فرهنگ‌سازی و برخورد جدی با متخلفین از سوی نهادها و مسئولین مربوطه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی یادآور شد: محور ارومیه – مهاباد در محدوده شرکت صادراتی گوهرتاگ با ۰.۲۷ درصد تخلفات، بعد از کارخانه سیمان با ۰.۲۱ درصد تخلفات و شهرک صنعتی در محور سلماس – خوی با ۰.۰۵ درصد، بیشترین درصد تخلفات سرعت غیرمجاز را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: این افزایش تردد و تخلفات رانندگی نشان‌دهنده نیاز به برنامه‌ریزی و اقدامات مؤثر در جهت ارتقاء ایمنی و کاهش تخلفات در جاده‌های استان است و همکاری بیشتر بین نهادهای مختلف و آگاه‌سازی عمومی می‌تواند در بهبود وضعیت ترافیکی و کاهش حوادث جاده‌ای مؤثر باشد.

دست‌نشان همچنین به ضرورت استفاده از تکنولوژی‌های نوین در مدیریت ترافیک و افزایش ایمنی جاده‌ها اشاره کرد و گفت: توسعه سامانه‌های هوشمند حمل و نقل و نصب دوربین‌های پیشرفته ثبت تخلف می‌تواند نقش بسزایی در کاهش تصادفات و تخلفات رانندگی داشته باشد.

وی از رانندگان خواست که با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، به کاهش خطرات جاده‌ای کمک کنند و افزود: رعایت سرعت مجاز، پرهیز از سبقت غیرمجاز و توجه به علائم راهنمایی و رانندگی می‌تواند از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همچنین بر اهمیت آموزش و فرهنگ‌سازی در میان رانندگان، به ویژه رانندگان جوان، تأکید کرد و گفت: برنامه‌های آموزشی و تبلیغاتی باید به گونه‌ای طراحی شوند که تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند و رانندگان را به رعایت مقررات و اصول ایمنی ترغیب کنند.

وی در پایان از تلاش‌های مستمر همکاران خود در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و همکاری نهادهای مرتبط قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد که با همت جمعی و همکاری بیشتر، شاهد کاهش تخلفات و افزایش ایمنی جاده‌های استان باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=61997

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.