تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ 15 ربيع ثاني 1446 Friday, 18 October , 2024
امام‌جمعه ارومیه:

پیروزی رئیس‌جمهور، پیروزی ملت ایران است

  • کد خبر : 62103
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
پیروزی رئیس‌جمهور، پیروزی ملت ایران است
امام جمعه ارومیه با اشاره به روی کار آمدن دولت چهاردهم به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: به گفته مقام معظم رهبری پیروزی رئیس‌جمهور، پیروزی کشور است؛ اگر مشکلات را مدیریت کند، این موفقیت، موفقیت همه ماست. همه باید به رئیس‌جمهور کمک کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز» حجت‌السلام سید مهدی قریشی در آیین نماز جمعه این هفته بر اهمیت تقوای الهی تأکید و اظهار کرد: لازم است مسلمانان در تمامی امور زندگی خود، از جمله روابط اجتماعی و اقتصادی، تقوا را رعایت کنند.

وی به اهمیت مراقبت از نگاه به نامحرم اشاره کرد و گفت: در اسلام، حفظ حریم خصوصی و احترام به ناموس دیگران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. قرآن کریم و احادیث پیامبر اسلام (ص) به کرات بر اهمیت رعایت حریم خصوصی و احترام به دیگران تأکید کرده‌اند. این اصل نه تنها به حفظ امنیت و آرامش جامعه کمک می‌کند، بلکه باعث تقویت روابط اجتماعی و ایجاد اعتماد بین افراد می‌شود.

امام جمعه ارومیه افزود: در نهایت، رعایت این اصل اخلاقی می‌تواند به ایجاد یک جامعه سالم و پایدار کمک کند که در آن افراد به حقوق و حریم خصوصی یکدیگر احترام می‌گذارند و از هرگونه تعرض و بی‌احترامی خودداری می‌کنند.

قریشی با اشاره به اینکه در آستانه اربعین حسینی قرار داریم تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین گردهمایی‌های مذهبی جهان است که هر ساله میلیون‌ها نفر از سراسر جهان به عشق امام حسین (ع) و با هدف زنده نگه داشتن راه و مکتب ایشان، به سمت کربلا حرکت می‌کنند و این مراسم نه تنها یک زیارت است، بلکه نمادی از اتحاد و عشق به اهل بیت (ع) و اهداف امام حسین (ع) است.

وی اضافه کرد: این پیاده‌روی از نجف تا کربلا، که حدود ۸۰ کیلومتر است، به عنوان یک معجزه و نماد مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم شناخته می‌شودو در طول مسیر، زائران با موکب‌های مختلفی که خدمات رایگان ارائه می‌دهند، مواجه می‌شوند که این خود نشان‌دهنده‌ی همبستگی و محبت بین مسلمانان است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به روی کار آمدن دولت چهاردهم به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: به گفته مقام معظم رهبری پیروزی رئیس‌جمهور، پیروزی کشور است؛ اگر مشکلات را مدیریت کند، این موفقیت، موفقیت همه ماست. همه باید به رئیس‌جمهور کمک کنیم. امام خامنه‌ای توصیه‌های راهبردی را بیان کرده‌اند و امیدواریم دولت و وزرا این توصیه‌ها را اولویت خود قرار دهند.

وی یادآورشد: رئیس‌جمهور باید از ظرفیت مردمی استفاده کند و متمرکز بر مسائل معیشتی باشد. نباید به موضوعات خارجی وابسته باشد و از مسائل داخلی غافل نشود. وی افرادی که به عنوان کابینه دولت انتخاب می‌شوند، نباید کوچکترین زاویه‌ای با خط امام و انقلاب داشته باشند. مردم مطالبه خواهند کرد و نحوه عملکرد دولت با معیارهای رهبری ارزیابی خواهد شد.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: افراد امین، با تقوا، صادق، متدین، با ایمان، متشرع، کارآمد و معتقد به نظام، امیدوار به آینده و بدون سوء سابقه باید انتخاب و وزرا باید هر چه سریعتر با معیارهای مقام معظم رهبری انتخاب شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=62103

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.