میر علی محمدی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز گفت: با توجه به اجرای پروژه های عمرانی اخیر که در سطح شهر ارومیه اجرا شده به نظر میرسد که بتوانیم به هدف اصلی که روان سازی ترافیک بود دست یابیم.
وی با بیان اینکه تقریبا کمربند میانی شهر ارومیه بعد از دو پروژه به اتمام می رسد، افزود: کمربند بیرونی شهر ارومیه که بر روان سازی ترافیک شهری تأثیر قابل ملاحظه ای دارد به نظر می رسد بتواند بطور کامل موضوع ترافیک شهر را حل کند.
رئیس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی ارومیه اظهار کرد: در سال ۹۴ شورای اسلامی شهر ارومیه سیاستهای ۲۰ گانه ای در خصوص موضوعات فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، خدمات شهری و سرمایه گذاری و گردشگری اتخاذ کرده است.
وی تصریح کرد: در زمینه ترافیک شهری یکی از اهداف مهم شورا توزیع عادلانه خدمات شهری است که موضوع روان سازی و فرهنگسازی ترافیک جزء این مقوله است و علاوه بر آن اهتمام داریم پروژه های عمران شهری که بصورت نیمه تمام در سطح ارومیه در حال اجرا هستند در سال ۹۴ به مرحله اتمام و بهره برداری برسند و بر اساس سیاست شورا با افتتاح پروژه عمرانی، پروژه جدیدی آغاز کنیم.
متأسفانه در خصوص اتوبوس و تاکسی، شهر ارومیه وضعیت چندان مطلوبی ندارد
محمدی با بیان اینکه بازسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل شهری ارومیه از اهداف دیگر شوراست، گفت: متأسفانه در خصوص اتوبوس و تاکسی، شهر ارومیه وضعیت چندان مطلوبی ندارد و یه نظر من اصلا وضعیت مطلوب نیست و در این زمینه اقداماتی در راستای خرید اتوبوسهای جدید و بازسازی و نوسازی تاکسی ها انجام داده ایم که در بخش اتوبوس ۳۵ دستگاه وارد حمل و نقل شهری ارومیه می شوند.
وی افزود: در جهت راون سازی ترافیک تقاطع های غیرهمسطح همچنان ادامه دارد و پلهایی که زیرگذرشان اجرا نشده در سال ۹۴ اجرا می شوند.
محمدی با اشاره به فرسوه بودن ناوگان حمل و نقل شهری ارومیه، افزود: فرسودگی ناوگان باعث عدم رغبت شهروندان برای استفاده شده است و میانگین طول عمر هر دستگاه اتوبوس ۶ سال و نیم است و این در حالی است که حدود ۱۰۰ دستگاه از اتوبوس های ارومیه بیش از ۱۰ سال عمر دارند.
۳۲۷ دستگاه اتوبوس در ارومیه ارائه خدمات می کنند
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۲۷ دستگاه اتوبوس در ارومیه در راستای حمل و نقل شهروندان فعالیت دارند اظهار کرد: ۴۲ دستگاه از این تعداد متعلق به بخش دولتی و ۲۸۵ دستگاه مربوط به بخش خصوصی هستند.
عضو شورای اسلامی ارومیه با بیان اینکه توسعه حمل و نقل شهری ارومیه بایستی توسط مدیران توسعه حمل و نقل شهری ارومیه مورد توجه قرار گیرد، گفت: توسعه حمل و نقل عمومی شهری و همچنین روان سازی ترافیک باید توسط مسئولان مدیریت شهری یعنی سازمان حمل ونقل و ترافیک شهری ارومیه به همراه شورای ترافیک و پلیس راهور استان بیش از این مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/