تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

ورود موتورسیکلت به پارک‌ها و بوستان‌های شهری ممنوع

  • کد خبر : 18633
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
ورود موتورسیکلت به پارک‌ها و بوستان‌های شهری ممنوع

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب گفت: موتورسیکلت‌سوارانی که با نقض قانون وارد پارک‌ها شده و موجب سلب آرامش مردم می‌شوند اعمال قانون شده و با توقیف موتورسیکلت مواجه می‌شوند.

به گزارش اروم نیوز به نقل از زرین خبر، محمدرضا رضایی در حاشیه بازدید از پارک ساحلی آتا در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: ورود و تردد هرگونه موتورسیکلت در پارک‌ها و بوستان‌های شهری ممنوع است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب با اشاره به گلایه‌مندی و شکایت شهروندان از تردد موتورسیکلت‌سواران در محوطه پارک‌ها و بوستان‌های شهر، افزود: متأسفانه مسئله ورود موتورسیکلت به پارک‌ها به معضلی تبدیل شده و این موضوع نیز اختصاص به یک یا دو پارک دارد.

وی با تأکید بر اینکه ورود موتورسیکلت‌ها به پارک ممنوع است، گفت: تردد موتورسواران به پارک‌های شهر که غالباً هم با سرعت زیاد همراه است علاوه بر ایجاد خطرات جدی به کودکان و سالمندان بعضاً آلودگی صوتی و محیطی نیز ایجاد کرده و این موضوع سلب آرامش مردم را به همراه دارد.

رضایی با بیان اینکه با هر اقدام و عملی که موجب سلب آرامش و امنیت مردم شود برخورد جدی شده و خاطیان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، تصریح کرد: موتورسیکلت‌سوارانی که با نقض قانون وارد پارک‌ها شده و موجب سلب آرامش مردم می‌شوند اعمال قانون شده و با توقیف موتورسیکلت مواجه می‌شوند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب اظهار کرد: شهرداری میاندوآب نیز باید نسبت به ایجاد مانع، ورود موتورسیکلت را مطلقاً به پارک ممنوع کرده و در این زمینه اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه شهرداری باید طوری ورودی پارکینگ‌ها را تعبیه و ایجاد موانع کنند که امکان ورود موتورسیکلت به پارک نباشد، افزود: در صورت نقض قانون باید عوامل انتظامی و راهنمایی رانندگی با اعمال قانون نسبت به توقیف موتورسیکلت اقدام کنند.

رضایی با اشاره به اهمیت استفاده عموم مردم از فضای آرام‌بخش و امن پارک‌ها، تصریح کرد: ایجاد مانع در مسیر تردد موتورسیکلت‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که امکان استفاده جانبازان سرافراز و معلولانی که از صندلی چرخ‌دار استفاده می‌کنند و یا خانواده‌هایی که کالسکه کودک دارند نیز فراهم شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب گفت: معاونت عمرانی و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری میاندوآب ضمن اتخاذ تدابیر سخت‌گیرانه‌تر برای ورود و تردد موتورسیکلت در پارک‌ها، ترتیبی اتخاذ کنند که بنرهای اطلاع‌رسانی مبنی بر ممنوعیت ورود و تردد موتورسیکلت در بوستان‌ها نصب شود تا راکبین موتورسیکلت به این مسئله توجه کرده و موجبات ناراحتی و عدم آسایش شهروندان در بوستان‌ها را فراهم نکنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب به همراه جمعی از معاونین و مسئولان شهری به‌منظور بررسی عملکرد شهرداری در ساماندهی مراکز تفریحی و تجاری از پارک‌ها، بوستان‌ها و معابر هسته مرکزی شهر بازدید می‌کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=18633

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.