تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

وحدت شیعه و اهل‌سنت از برکات مهم انقلاب اسلامی است

  • کد خبر : 24257
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
وحدت شیعه و اهل‌سنت از برکات مهم انقلاب اسلامی است

به گزارش اروم نیوز، ماموستا ملا رسول محمدی در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ اظهارکرد: اگر وحدت اسلامی را به‌خوبی درک کنیم، بدون شک به دنبال آن شاهد شکست قدرت‌های استکبار جهانی و هم‌پیمانان و پیروان آن‌ها خواهیم بود. وی عنوان کرد: کسی که می‌خواهد به دین خدمت کند، نمی‌تواند شیعه و سنی را از هم […]

به گزارش اروم نیوز، ماموستا ملا رسول محمدی در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ اظهارکرد: اگر وحدت اسلامی را به‌خوبی درک کنیم، بدون شک به دنبال آن شاهد شکست قدرت‌های استکبار جهانی و هم‌پیمانان و پیروان آن‌ها خواهیم بود.

وی عنوان کرد: کسی که می‌خواهد به دین خدمت کند، نمی‌تواند شیعه و سنی را از هم جدا کند  در واقع، این دو مذهب هر دو به پیروی از قرآن و سنت پیامبر اسلام، محمد (ص) متعهد هستند و آن‌ها همچنین به تفکرات و آرای علمای بزرگ خود، مانند علامه طباطبایی در حالت شیعه و ابوحنیفه در حالت سنی، تکیه می‌کنند.

این ماموستا اظهار کرد: در زمان انقلاب شکوهمند اسلامی، حضور یک شخصیت بزرگ و الهام‌بخش مانند امام راحل، به‌عنوان رهبر و راهنمایی برای ملت ایران بسیار مهم و تأثیرگذار بود. امام راحل با داشتن فرهنگ و ارزش‌های اسلامی، توانست باعث وحدت و همبستگی ملت شود.

وی افزود: به‌علاوه، دشمنان اسلام همواره سعی داشته‌اند تا بین شیعه و سنّی تفرقه‌ای ایجاد کنند و با استفاده از اختلافات جزئی، به منافع خود برسند.

محمدی بیان کرد: بنابراین برای حفظ وحدت و همبستگی مسلمانان، لازم است که به‌جای تأکید بر اختلافات جزئی، بر مشترکات و رابطۀ نزدیک میان شیعه و اهل‌سنت تأکید کنیم.

وی بیان کرد: اگر در کشورهای اسلامی همدلی و همگرایی وجود داشته باشد، موجب ازبین‌رفتن تنش‌ها در میان جوامع اسلامی خواهد شد و همدلی حلقه گمشده در کشورهای اسلامی فراتر از هر مذهب است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=24257

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.