تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024
کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی خبر داد:

هشدار نارنجی بارندگی شدید در آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 62114
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۴۴
کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس هشدار نارنجی در استان از روز گذشته فعالیت سامانه بارشی و تند باد شدید در نیمه شمالی افزایش می‌یابد.

مهدی اشتاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»؛ اظهار کرد: بر اساس هشدار نارنجی در آذربایجان‌غربی، فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی استان افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: این فعالیت از بعد از ظهر روز گذشته آغاز و تا اواخر وقت سه‌شنبه ۲۳ مرداد به اوج خود می‌رسد و ممکن است با رگبار متناوب باران و رعد و برق همراه باشد، همچنین احتمال بارش تگرگ در نقاط مستعد و تندباد لحظه‌ای نیز وجود دارد.

کارشناس اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود که این شرایط منجر به آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها شود و همچنین احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه و خسارت به سازه‌های سبک بر اثر تندباد لحظه‌ای نیز مطرح است.

وی تصریح کرد: در این شرایط، آمادگی کامل دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران ضروری است و به شهروندان توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در ترددهای شهری و جاده‌ای احتیاط کنند.

اشتاد افزود: اجتناب از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی نیز توصیه می‌شود و عشایر و دامداران نیز باید از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند، رعایت توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی نیز برای کاهش خسارت‌ها حائز اهمیت است.

لازم به ذکر است که با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، میزان و شدت بارش‌ها و تندبادها ممکن است در مناطق مختلف متفاوت باشد بنابراین، اطلاع‌رسانی به‌موقع و دقیق می‌تواند در پیشگیری از خسارات احتمالی و حفظ امنیت و سلامت جامعه نقش بسزایی ایفا کند. شهروندان نیز می‌بایست به هشدارهای صادر شده توسط مسئولان محلی توجه داشته باشند و به توصیه‌های ارائه شده عمل کنند.

همچنین مشارکت فعال و همکاری مردم با ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های اجرایی در این شرایط اهمیت زیادی دارد، اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع به خانواده‌ها و افراد جامعه در خصوص خطرات و تدابیر ایمنی می‌تواند به کاهش آسیب‌ها کمک کند، همچنین، سازمان‌های امدادرسان و نیروهای مردمی باید آمادگی لازم برای کمک‌رسانی و ارائه خدمات در مواقع اضطراری را داشته باشند.

انتهای خبر/م

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=62114

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.