سرهنگ اسدالله مالکی در گفت و گو با اروم نیوز، گفت: مراکز مشاوره و مددکاری با هدف ایجاد رابطه نزدیک و صمیمی بین پلیس و مردم، شناسایی ریشه ها و زمینه رفتارهای ناهنجار و بزهکاری ها، تلاش برای از بین بردن بسترهای بروز معضلات اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، آگاهسازی جامعه به منظور افزایش توانایی های مقابله ای و ایجاد فرهنگ مشاوره در بحران های زندگی راه اندازی شده است.
این مقام انتظامی افزود: بهترین راه ایجاد تعامل مثبت و پایدار با مراجعان، جلب اعتماد و برقراری یک رابطه منطقی بر اساس همدلی و همنوایی با آنان است.
وی با اشاره به مصالحه ۸۳ درصدی پرونده ها، تصریح کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری جمعا ۱۱ هزار و ۷۴۶ نفر به مرکز مشاوره آرامش و دوایر مشاوره و مددکاری در کلانتری ها مراجعه و از خدمات مشاوره ای و مددکاری این مراکز استفاده کردند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های استان آماده ارائه هر گونه خدمات مشاوره ای برای شهروندان هستند، خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند با مراجعه به مرکز مشاوره و واحدهای مددکاری کلانتری ها در زمینه مسائل تربیتی – تحصیلی- ازدواج – خانوادگی- مددکاری و انتظامی، به طور رایگان و به صورت حضوری و تلفنی خدمات دریافت کنند.