تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

فرازی از وصیت‌نامه شهید «امامعلی فاضلی»

  • کد خبر : 27850
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
فرازی از وصیت‌نامه شهید «امامعلی فاضلی»
شهید امامعلی فاضلی در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشت: هر کجا حتی در خانه ام اگر کسی چشم بد به اسلام و رهبر داشته باشد تا آخرین نفس با او مبارزه خواهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «اروم‌نیوز»، جانشین گردان جندا… ارومیه، پاسدار شهید امامعلی فاضلی به سال ۱۳۴۳ در روستای گورچین قلعه ارومیه متولد گردید.

زندگی ساده و بی‌آلایشی داشت و به مادیات اهمیتی نمی‌داد. قبل از پیروزی انقلاب در تظاهرات و راه‌پیمائی‌ها شرکت می‌کرد و انزجار و تنفر خویش را از حکومت ستم‌شاهی اعلام می‌نمود. بعد از پیروزی انقلاب با علاقه‌ای که به امام راحل داشت، در هر فرصتی کتاب‌های امام را مطالعه و به تمام سخنرانی‌های امام گوش می‌داد.

از اول محرم برای سرور شهیدان عزاداری می‌کرد و زیارت عاشورا می‌خواند. همیشه در مناطق سرد کوهستانی، کردستان، در سرو و زیوه و سردشت در مناطق عملیاتی با ضدانقلاب مشغول انجام‌وظیفه بود. چندین بار با اصرار می‌خواست عازم جبهه‌های جنوب شود؛ اما در سپاه مخالفت کردند و گفتند که وجود شما برای مبارزه با تهدیدها و فعالیت‌های گروهک‌های ضدانقلاب تروریست. سرانجام ایشان پس از رشادت‌ها و مبارزات بسیار در پنجم مرداد سال ۷۲ در منطقه زیوه به دست مزدوران ضدانقلاب به شهادت رسید.

همچنین وصیت‏‌نامه‌ه‏ای از او برجای‌مانده که متن کامل آن به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ولا تحسبن الذین قتلوا فی‌سبیل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

استغفرالله ربی و اتوب الیه الهی و ربی العفو – العفو – العفو.
ما خانواده شهدا آن‌قدر شهید می‏دهیم تا جمهوری اسلامی را به تمام جهان صادر نموده و اسلام را در دنیا برقرار سازیم.
با حمد و ثنای خداوند متعال و با آرزوی پیروزی رزمندگان اسلام و با درود به روح امام راحل و درود بیکران به ارواح طیبه شهدا و با آرزوی سلامتی رهبر عظیم‏الشأن.

خدایا چگونه وصیت‏نامه بنویسم درحالی‌که سراپا غرق در گناهم و در کوله‏بارم چیزی نیست به جز گناه، اما چون بر هر فرد مسلمان واجب است که قبل از مردن وصیت بکند این بنده گناهکار و حقیر نیز چندکلمه‌ای برای خانواده و دوستان و برادران عزیزم معروض می‏دارم. اول اینکه از تمام کسانی که این نوشته را می‏خوانند عاجزانه التماس دعا دارم و می‏خواهم که برای بخشش گناهانم و برای رسیدن به معبودم برایم ازته‌دل دعا کنند تا در جوار رحمت خداوند متعال قرار بگیرم و از خداوند می‏خواهم که مرا در جهاد اکبر (مبارزه با نفس) پیروز و موفق بگرداند و از لطف بیکران خداوند متعال سپاسگزارم که این بنده ناتوان را توفیق عنایت فرمود که به‌عنوان یک رزمنده در دانشگاه اخلاقی و انسانی تحصیل نمایم و به آرزوی خود برسم.

من اطاعت از ولایت‌فقیه را بدون چون‌وچرا پذیرفته‏ام و عمل می‌‏نمایم و در هر کجا و هر جایی حتی در خانه‏ام اگر کسی چشم و گوش بد به اسلام و رهبر داشته باشد با او تاآخرین‌نفس مبارزه خواهم کرد.

«یا ایها الذین آمنوا کلوا من طیبات ما رزقناکم و اشکرواللَّه ان کنتم ایاه تعبدون»
«ای کسانی که ایمان آورده‏اید از آنچه پاک و حلال است بر شما ارزانی داشته‏ایم، بخورید و اگر پرستنده خدا هستید تنها شکرگزار او باشید.» پس خداوند متعال فقط از ما مسلمانان شکرگزاری می‏خواهد و ما اگر شکر این نعمت‌های بزرگ مانند وجود مبارک رهبر را ندانیم به عذاب شدیدی دچار خواهیم شد.

پس برادران عزیز و دوستان و آشنایان و امت حزب‏اللَّه از دستورات و رهبری ایشان سرپیچی نکنید و هر کسی جلوتر از ایشان حرکت بکند گمراه است و هر کس پشت سر ایشان حرکت بکند به راه راست رفته است و اگر کسی خیلی عقب بماند و پشت سرایشان حرکت نکند گمراه خواهد شد. شما از این افراد زیاد دیده‏اید من نمی‏خواهم نام ببرم.

به شیطنت‌های منافقان کوردل گوش ندهید که در جهت تضعیف انقلاب تلاش می‏‌کنند. یک عده هستند نمی‌دانم ندانسته می‏‌گویند یا خیر. به‌هرحال مثلاً می‏گویند که چرا شهید دادی و همیشه به جبهه رفتی. بگذار آنکه چهار پسر دارد برود یا امثال این مسائل، من سریعاً به این طور افراد می‏گویم مثل آنها هستید “گمراه شده‏ها” و منافق هم هستید.

جبهه دانشگاهی است که پایه‌گذار آن سالار شهیدان امام حسین علیه‌السلام و مدرس آن امام خمینی (ره) و شاگردان آن رزمندگان جان‌برکف و دروس آن اخلاق، شجاعت، شهامت و استقامت می‏باشد و هر فردی که توانایی آن را داشته باشد واجب است در این دانشگاه تحصیل نماید وگرنه مورد غضب خداوند قرار خواهد گرفت.

به‌طوری‌که امام فرمودند: بسیجیان ملائکه‌های روی زمین هستند. برادران واقعاً همین‌طور است. منافقان باید کور شوند کربلا ان‏شاءاللَّه به دست رزمندگان آزاد می‏‌شود.

از برادران تقاضا دارم هر چقدر می‏توانند مجالس شهدا را پرشکوه‏تر و پرعظمت‌تر تشکیل بدهند تا منافقان کور شوند و نتوانند در جامعه اسلامی نفوذ بکنند. خدایا آرزوی من این است که در بستر خواب نمیرم و در راه تو پاره‌پاره شوم. پدرم، مادرم، برادرانم، خواهرانم از شما تقاضا و خواهش می‏کنم مرا ببخشید؛ چون من به شما زیاد اذیت داده‏ام. به‌خصوص پدرم و مادرم که نتوانستم از زحمات شما قدردانی بکنم. مقام شما در محضر خدا بزرگ است. در راه خدا صبر و استقامت بکنید. من می‏دانم مشکل است؛ ولی دستور خداوند متعال که تو و مرا آفریده همین است، باید عمل شود. از شما تقاضا دارم برای من گریه نکنید و اگر خواستید گریه کنید برای امام حسین علیه‌السلام گریه کنید. چون که اگر من را بکشند و در آتش بسوزانند و خاکم را به باد بدهند خانواده را که به اسیری نبرده‏اند.

پس همیشه برای امام حسین علیه‌السلام گریه کنید. از تک‌تک خانواده‏ام خواهش می‏کنم به دختران برادر شهیدم هر چه بیشتر محبت و مهربانی بکنند تا آنها احساس تنهایی ننمایند و از خانواده برادر شهیدم تقاضا دارم مرا ببخشند که نتوانستم به آنها خدمت بکنم و آخر می‌‏خواهم دخترانم چنان تربیت شوند که ادامه‏دهنده راه من باشند و از خانواده‏ام می‏خواهم که همیشه گوش‌به‌فرمان رهبر باشند.

بار الهی، من که لیاقت دعا به درگاه تو را ندارم و لکن ناامید هم نیستم، پس خدایا ما را آن چنانمان کن که خودت دوستداری.
خدایا به عظمت و جلالت قسم می‏دهم ما را یک‌چشم به‌هم‌زدن به خودمان وامگذار تا آنی از یاد تو غافل نباشیم. خدایا دشمنان اسلام و مسلمین را کور و ذلیل بفرما.

قال رسول‌الله (ص): ادعوا اللَّه وانتم مؤمنون بالاجابه.
«خدا را بخوانید و به اجابت دعای خویش یقین داشته باشید.»
آخر چندکلمه‌ای از یادم رفته بود، لازم دانستم به روی کاغذ بیاورم. خداوند اسماعیل فاضلی را رحمت کند. اسماعیل زرنگی کرد و از من سبقت گرفت به آرزویی که داشت رسید. اسماعیل مظلوم بود و مظلوم هم شهید شد. من به‌عنوان برادر دو شهید تعهد می‏دهم تا آخرین قطره خون و آخرین نفس برای اسلام و قرآن و جمهوری اسلامی در هر زمان و در هر مکان و تحت هر شرایطی که باشد دفاع بکنم.

برادران این کلمه خیلی مهم است دقت کنید آن هم این است بعضی‏‌ها خیال می‏‌کنند با کشتن یک عده می‏توانند اسلام و جمهوری اسلامی را شکست بدهند، ولی کور خوانده‏اند، اگر ما را بکشند و در آتش بسوزانند خاکستری که از ما باقی خواهد ماند توسط باد در هوا گردیده و چشم دشمن را کور خواهند نمود.

والسلام.

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=27850

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.