تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه:

شورای شهر ارومیه اقدام غیرقانونی کرده است

  • کد خبر : 62524
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
شورای شهر ارومیه اقدام غیرقانونی کرده است
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه درباره اقدام غیرقانونی در جلسه عزل شهردار گفت: اقدامات شورای شهر کاملاً غیرقانونی بوده و از امضای الکترونیکی به‌طور غیرمجاز استفاده کردند. بنده شخصاً پیگیر این موضوع هستم و به مراجع قضایی شکایت می‌کنم.

نقی کریمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ازوم نیوز» به موضوعات اخیر پیرامون عزل شهردار ارومیه اشاره کرد و اظهار داشت: عزل شهردار ارومیه بدون حضور تعدادی از اعضای شورا صورت گرفته که این اقدام کاملاً غیرقانونی است.

وی ادامه داد: آقای خلیل‌پور طی نامه‌ای به فرمانداری اعلام کرده بودند که ۱۰ نفر از اعضای شورا در جلسه عزل شهردار حضور داشتند و این موضوع صحت ندارد، در این راستا پس از خروج جلسه از رسمیت، با اجازه رئیس جلسه، بنده و ساسان ابراهیم‌زاده برای عرض تسلیت به مراسم آقای منافی رفتم و جلسه را ترک کردم.

کریمی تصریح کرد: دستور جلسه به‌طور رسمی درباره بررسی نامه‌های کمیسیون‌ها و موضوعات مربوط به شهر بود، و ما نیز پس از پایان جلسه، با اجازه رئیس از صحن خارج شدیم.

وی افزود: در همین شرایط، توکلی نیز جلسه را ترک کرده و اعضای باقی‌مانده اقدام به عزل شهردار ارومیه کردند و محل امضای رای به عزل را خالی گذاشتند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه عنوان کرد: این اقدامات شورای شهر کاملاً غیرقانونی بوده و سپس به طور غیرقانونی از امضای الکترونیکی استفاده کردند. من به صورت شخصی پیگیر این موضوع هستم و علیه این اقدام غیرقانونی به مراجع قضایی شکایت خواهم کرد.

وی افزود: شورای اسلامی شهر همچنان در تلاش است تا عزل شهردار ارومیه را به صورت قانونی جلوه دهد، اما این موضوع با پیگیری‌های قضایی روبه‌رو خواهد شد.

کریمی همچنین بر این نکته تأکید کرد: این اقدام غیرقانونی می‌تواند پیامدهای جدی برای مدیریت شهری ارومیه به همراه داشته باشد و گفت: اعضای شورا باید مسئولیت تصمیمات خود را بپذیرند و به جای تلاش برای توجیه اقدامات غیرقانونی، به حل مشکلات شهری بپردازند.

وی افزود: باید با احترام به قوانین و به‌ویژه به نظرات اعضای شورا، اقداماتی انجام دهیم که منجر به تقویت اعتماد عمومی و بهبود خدمات شهری شود. تلاش برای قانونی جلوه دادن عزل شهردار، نه‌تنها به مشکلات موجود افزوده، بلکه می‌تواند آینده شورای شهر را نیز به خطر اندازد.

گفتنی است این اظهارات در شرایطی بیان می‌شود که افکار عمومی و رسانه‌ها به شدت پیگیر این موضوع هستند و انتظار دارند که مراجع قانونی به‌سرعت به این پرونده رسیدگی کنند. به نظر می‌رسد در روزهای آینده، با پیگیری‌های بیشتر، این بحران مدیریتی در شورای شهر ارومیه ابعاد تازه‌تری به خود خواهد گرفت.

انتهای خبر/ و

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=62524

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.